jtbo kirjoitti:C5 dieselit halvimmat ovat jo mun hintaluokassa, kunhan vuodenkin odottaisin, niin sitten sellainen?
On sellainen aliarvostettu, kuten meitin laku II, vain rohkeimmat valitsevat mutta useimmiten ei mitenkään muita autoja huonompi mutta edullinen kokoonsa ja varsinkin ajettavuuteensa nähden (sanoo minä joka koskaan C5:ttä ajanut kuin ylös ja alas ja senkin suoritti omistaja...). Muo ei mitkään nivelet ja koiranluut haittaa, kunhan kori ei ruostu niin ollaan selvillä vesillä.
Saabissimoita rassasi tuo ruostumistaipumus mutta kyllä myös Volvoa. Noh, toki 20+ ikä noissa aiheutti myös tuota harmia Ranskikset valittaessa pääsi tuossa vuosikymmenluokassa silti kertaluokkaa ylemmäs eikä noita nykyään enään ruoste vaivaa, joka on tosi iso plussa mulle.
Olipas kerrassaan mukavaa kuunnella ja katsellla kunnon laitteiden sinfoniaa. Suunnilleen kahden ja puolen minuutin kohdalla lättäkutosen sinffonia erottuu mukavasti muista
Mites Opel istuisi autona?
Nettiautosta löytyisi automaatti diesel. Eikös noihin varaosat ole suht edullisia, ainakin Saksasta tilattuna? http://www.nettiauto.com/opel/astra/3811747
Ooppelissa oli jotain hyvin kallista, en nyt muista mikä se oli, jotain koneeseen liittyvää joka aina tietyin ajoin vaivasi, niin ja se että on Ooppeli eli saksalainen jotka ei kovin innosta, että ei ole helppoa kun on näitä ähkyjä
Muuten, se sovitin palikkahan kävi, M22 sisäkierre ja 1/2" ulkokierre, tuollainen kävi hanaan ja pesukoneen letkuun, niinpä sain kierrettyä pesukoneen ongelmaa.
Noinkohan jokin meni pieleen, mutta vaikka kuinka tikistelin ja odottelin sekä hitaasti valuttelin, niin en saanut tankkiin enempää menemään ainetta, kulutukseksi tuli sitten noin 3.6l/100km, tosin luulen että se ei ihan paikkaansa pidä, pitää nyt seurata seuraavakin tankkaus vielä, mutta kun ei tavaraa kertakaikkiaan enempää mennyt. Tuollaiset kulutuslukemat olisivat kyllä aivan liian hyviä ollakseen totta, vanhanaikainen mekaaninen diesel kumminkin ja keskinopeuskin päälle 70km/h
Harmillista ettei Saksalaiset käy, olisin ehdottanut seuraavaksi Golfia. Kaverilla on rouvan käytössä vanha kolmoskoppanen. Hommasi siihen Saksasta uudet iskarit (kaasu eteen ja neste taakse), jarrulevyt, palat, yhteensä 150 eur
Omaani kun vaihdoin iskarit niin pelkästään eteen yksi oli 260 eur
Kerrassaan pienellä kulutuksella sitä ajellaan. Kevyt kaasujalka
Olikos sitikka manualli?
Volvot ovat kulutukseltaan melko ikäviä, vie enemmän kuin useat muut saman kokoiset samalla iskutilavuudella. Toki uudet ovat jo toista luokaa...
Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opel:eita Sanonta, josta en tiedä mikä sen takana on. Meitillä oli Omega, vaimon kiukuspäissään ostama. Hieno auto ajella ei siinä mitään muttei mitenkään laulujakaan tuottanut. Niin, siis tonnin auto tuo vain...
Jtbo. Sinä olet ajellut suorastaan tuhlailevasti! Parhaat pisaralla pisemmälle muun liikenteen seassa puristavat puolet pois valmistajan lupailemista. Tarina ei kerro työntävätkö autot ylämäet vai työntävätkö muut kanssa autoilijat että pääsevät edes joskus perille
tuuma kirjoitti:Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opel:eita Sanonta, josta en tiedä mikä sen takana on. Meitillä oli Omega, vaimon kiukuspäissään ostama. Hieno auto ajella ei siinä mitään muttei mitenkään laulujakaan tuottanut. Niin, siis tonnin auto tuo vain...
Jtbo. Sinä olet ajellut suorastaan tuhlailevasti! Parhaat pisaralla pisemmälle muun liikenteen seassa puristavat puolet pois valmistajan lupailemista. Tarina ei kerro työntävätkö autot ylämäet vai työntävätkö muut kanssa autoilijat että pääsevät edes joskus perille
Pisaralla pisimälle ajavat eivät ajele 70km/h keskinopeudella, eikä heillä ole 300kg epämääräistä rojua mukana
6l/100km tuossa taitaa olla yhdistetty, ainakin jonkin saitin mukaan, 5.8l/100km olen myös nähnyt, maantiekulutuksia olen nähnyt 5.1-5.7l/100km
Tiedä sitten mikä on oikeastaan oikea kulutus, mutta ei tuo ihan vähällä taida mennä.
Muistaakseni kulutuskilpailuissa on keskinopeudet jotain 60 tienoilla, mulla aika tasaiseen 74km/h, saisi tuon varmaankin alle 3l/100km jos ajaisi tarpeeksi hitaasti ja ilman kuormaa.
jtbo kirjoitti:Ooppelissa oli jotain hyvin kallista, en nyt muista mikä se oli, jotain koneeseen liittyvää joka aina tietyin ajoin vaivasi, niin ja se että on Ooppeli eli saksalainen jotka ei kovin innosta, että ei ole helppoa kun on näitä ähkyjä
Muuten, se sovitin palikkahan kävi, M22 sisäkierre ja 1/2" ulkokierre, tuollainen kävi hanaan ja pesukoneen letkuun, niinpä sain kierrettyä pesukoneen ongelmaa.
Noinkohan jokin meni pieleen, mutta vaikka kuinka tikistelin ja odottelin sekä hitaasti valuttelin, niin en saanut tankkiin enempää menemään ainetta, kulutukseksi tuli sitten noin 3.6l/100km, tosin luulen että se ei ihan paikkaansa pidä, pitää nyt seurata seuraavakin tankkaus vielä, mutta kun ei tavaraa kertakaikkiaan enempää mennyt. Tuollaiset kulutuslukemat olisivat kyllä aivan liian hyviä ollakseen totta, vanhanaikainen mekaaninen diesel kumminkin ja keskinopeuskin päälle 70km/h
Opelissa pitää olla hihnaa vaihtamassa uskomattoman tiheästi. Hihnoja ilmeisesti räpsähti aika paljon ja epätavallisen lyhyttä vaihtoväliä lyhennettiin entisestään. Isäukon vm 2001 Astra oli juuri noita autoja, jonka käyttökulut nousivat jälkikäteen, siitä olisi jo voinut vaatia kompensaatiota.
tuuma kirjoitti:Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opel:eita Sanonta, josta en tiedä mikä sen takana on. Meitillä oli Omega, vaimon kiukuspäissään ostama. Hieno auto ajella ei siinä mitään muttei mitenkään laulujakaan tuottanut. Niin, siis tonnin auto tuo vain...
Pisaralla pisimälle ajavat eivät ajele 70km/h keskinopeudella, eikä heillä ole 300kg epämääräistä rojua mukana
6l/100km tuossa taitaa olla yhdistetty, ainakin jonkin saitin mukaan, 5.8l/100km olen myös nähnyt, maantiekulutuksia olen nähnyt 5.1-5.7l/100km
Tiedä sitten mikä on oikeastaan oikea kulutus, mutta ei tuo ihan vähällä taida mennä.
Muistaakseni kulutuskilpailuissa on keskinopeudet jotain 60 tienoilla, mulla aika tasaiseen 74km/h, saisi tuon varmaankin alle 3l/100km jos ajaisi tarpeeksi hitaasti ja ilman kuormaa.
tuuma kirjoitti:
OK. On se hyvä että joku edes perustelee kommenttinsa.
Hyvin kovin vähällä olet sillä edennyt. Voisit korjata kohta heidän tilastojaan...
Kas kun tieteessä pitää perustella, joten poikkitieteellinen kokeiluni vaatii tieteelliset perustelut
En minä oikein usko, että noiden tilastoja pääsen korjailemaan, ei mulla kärsivällisyys riittäisi.
Katit alkavat olemaan ihan kohtalaisen luottavaisia, emokin tulee syömään kädestä, niin ja sitä en käsitä miksi pitää kävellä mun koipia pitkin kun yritän nukkua
tuuma kirjoitti:
OK. On se hyvä että joku edes perustelee kommenttinsa.
Hyvin kovin vähällä olet sillä edennyt. Voisit korjata kohta heidän tilastojaan...
Kas kun tieteessä pitää perustella, joten poikkitieteellinen kokeiluni vaatii tieteelliset perustelut
En minä oikein usko, että noiden tilastoja pääsen korjailemaan, ei mulla kärsivällisyys riittäisi.
Katit alkavat olemaan ihan kohtalaisen luottavaisia, emokin tulee syömään kädestä, niin ja sitä en käsitä miksi pitää kävellä mun koipia pitkin kun yritän nukkua
Aivan selvä juttu: samalla tavalla kuin sinä odotat, että katit siirtyvät päivärytmiin, katit odottavat että sinä lopultakin ymmärrät siirtyä yöeläjäksi...
tuuma kirjoitti:
Tuo oli mukava kuulla! Siis tuo kesyyntymisen edistyminen. Katit tekevät tuollaista kun tykkäävät sinusta, vähän kuin lapset käänteisesti osoittavat kiintymystään monin kummallisin tavoin.
Onko muuten katit jo bonganeet siellä huonekärpäsiä? Täällä tuo meitin, sylihulluksi muuten muttuunut tuon leikkauksen myötä, yritti rappusista hyökätä moisen kimppuun, vähän nolona kipusi takaisin barrikaadilleen Täytyy kai tuolle antaa 10kV tuolla tennismailan tapaisella, siis kärpäselle.
Kyllä siitä on yli kuukausi aikaa kun täällä oli pari kärpästä ja nuo katit häiriintyivät, olivat tyytyväisiä, kun liiskasin ne, sittemmin ei ole ollut kuin yksi perhonen, niin perhonen, kas kun nokkosperhosia tulee jostain sisälle, en tiedä mistä, mutta keväisin niitä voi kaikkiaan kymmeniä olla, jotka pitää sitten päästää vapauteen, sama autotallissakin.
Emokatilla on eri vuorokausirytmi kuin noilla nuoremmilla, se makoilee ikkunalla parhaillaankin.
Sammaleelta haravoin vähän lehtiä pois, yritin kompostiakin herätellä, sille olisi taas käyttöä.
Kasvimaalta hätäseen on lumet kadonneet, kun jo on täynnä rikkakasvin lehtiä, vaikka syksyllä kääntelin tuon, niin ei auta mitään, taidan sanoa nyt että olkoot, en minä jouda siihen keksittymään kumminkaan.
Kylppäriprojetkia ja makkariprojektia olisi kanssa. Yläkerrastakin ajattelin viimeisetkin muovimatot riipiä pois, ja laittaa jotain halpaa tilalle väliaikaisesti (eli voi olla kuvitelma vaikka 5 vuottakin väliaikaista), helpottaisi etenkin kattien puolella paljon asioita, jos pinta olisi vähän vähemmän ottava, tuo karva kun tarttuu nykyiseen pintaan liian hyvin.
Sitten olisi tuo olkkarin retuseeraus, siihen meneekin jo hetki, sekä euro poikineen. No ei siitä tarvitse pintoja myöden valmista saada, kunhan saa vaakalaudoituksen sisältä pois ja purut pois + mikä on huonoa, niin nekin pois, sitten ajattelin ihan raakasti laittaa siihen villan seiniin ja vaakalaudoituksen tarvittavin osin, joka on aika pitkästi koko huoneen kaksi seinää, eli jotain 10m pitkästi ja ~2,4m korkeasti.
Niin se ilmansulkupaperi pitäisi kai lyödä ennen niitä vaakalautoja, mutta ei kai se mahdottoman arvokasta tai hankalaa ole. Kunhan siihen vaiheeseen saa, niin sitten jossain vaiheessa lattian kimppuun.
Aitaakin tekisi taas mieli ja orapihlaja-aita pitäisi leikata, mutta jää nähtäväksi mitä kerkeää ja mihin pystyy.
Tuohon kun vielä kylppärinkin asiaa sotketaan, sekä tuo kellarin luukku + varaston ovi, niin alkaa olemaan enemmän kuin kerkeää tekemään.
Ilppikin pitäisi haaveilla vielä tähän kaaokseen.
Jos edes osa noista kesällä, niin sekin olisi jo eteenpäin.
Makuupaikan ajattelin itselleni kuitenkin tehdä loppuun ensin, kesä on migreenin aikaa ja olisi mukava jos viimeinkin olisi sellainen pimeä ja suht äänetön tila. Se on maksimissaan päivän homma, kunhan tarpeet on hommattuna.
Jaa, maalasin tänään jo aamupäivästä autosta kiveniskeymät yms. piiloon.
jtbo kirjoitti:Kyllä siitä on yli kuukausi aikaa kun täällä oli pari kärpästä ja nuo katit häiriintyivät, olivat tyytyväisiä, kun liiskasin ne, sittemmin ei ole ollut kuin yksi perhonen, niin perhonen, kas kun nokkosperhosia tulee jostain sisälle, en tiedä mistä, mutta keväisin niitä voi kaikkiaan kymmeniä olla, jotka pitää sitten päästää vapauteen, sama autotallissakin.
Emokatilla on eri vuorokausirytmi kuin noilla nuoremmilla, se makoilee ikkunalla parhaillaankin.
Sammaleelta haravoin vähän lehtiä pois, yritin kompostiakin herätellä, sille olisi taas käyttöä.
Kasvimaalta hätäseen on lumet kadonneet, kun jo on täynnä rikkakasvin lehtiä, vaikka syksyllä kääntelin tuon, niin ei auta mitään, taidan sanoa nyt että olkoot, en minä jouda siihen keksittymään kumminkaan.
Kylppäriprojetkia ja makkariprojektia olisi kanssa. Yläkerrastakin ajattelin viimeisetkin muovimatot riipiä pois, ja laittaa jotain halpaa tilalle väliaikaisesti (eli voi olla kuvitelma vaikka 5 vuottakin väliaikaista), helpottaisi etenkin kattien puolella paljon asioita, jos pinta olisi vähän vähemmän ottava, tuo karva kun tarttuu nykyiseen pintaan liian hyvin.
Sitten olisi tuo olkkarin retuseeraus, siihen meneekin jo hetki, sekä euro poikineen. No ei siitä tarvitse pintoja myöden valmista saada, kunhan saa vaakalaudoituksen sisältä pois ja purut pois + mikä on huonoa, niin nekin pois, sitten ajattelin ihan raakasti laittaa siihen villan seiniin ja vaakalaudoituksen tarvittavin osin, joka on aika pitkästi koko huoneen kaksi seinää, eli jotain 10m pitkästi ja ~2,4m korkeasti.
Niin se ilmansulkupaperi pitäisi kai lyödä ennen niitä vaakalautoja, mutta ei kai se mahdottoman arvokasta tai hankalaa ole. Kunhan siihen vaiheeseen saa, niin sitten jossain vaiheessa lattian kimppuun.
Aitaakin tekisi taas mieli ja orapihlaja-aita pitäisi leikata, mutta jää nähtäväksi mitä kerkeää ja mihin pystyy.
Tuohon kun vielä kylppärinkin asiaa sotketaan, sekä tuo kellarin luukku + varaston ovi, niin alkaa olemaan enemmän kuin kerkeää tekemään.
Ilppikin pitäisi haaveilla vielä tähän kaaokseen.
Jos edes osa noista kesällä, niin sekin olisi jo eteenpäin.
Makuupaikan ajattelin itselleni kuitenkin tehdä loppuun ensin, kesä on migreenin aikaa ja olisi mukava jos viimeinkin olisi sellainen pimeä ja suht äänetön tila. Se on maksimissaan päivän homma, kunhan tarpeet on hommattuna.
Jaa, maalasin tänään jo aamupäivästä autosta kiveniskeymät yms. piiloon.
Taanoisen täällä paljonkin kirjoitelleen Johny_t:n opit alkoivat vasta hiljattain löytää uomansa, joka oli sellainen mitä hymähdin ja tuumin että joo joo, kaunista puhetta.
Nyt ottanut linjan että kaksi lautaa kattoon päivässä on huomattavasti parempi kuin nolla lautaa. Pienen pienen teot, vaikka ei tunnu mitenkään oikeastaan edistävän, edistävät silti eteenpäin menoa ja jotenkin salaperäisesti myös ruokkivat eteenpäin menoa. Nytkin tosin tullut takapakkia, eli mitään ei tapahdu tänään mutta silti kun tietää että kolme lautaa on seuraavaksi tähtäimessä niin se jotenkin vain ei tunnu niin mahdottomalta kuin ajatus että pitäisi puoli alakertaa rempata.
Toki tuossa sun todo -listassa oli vaikeamminkin tuohon metodiin sovellettavia juttuja.