Mä minimoisin pisteet joissa tikas makaa huovan päällä, koska se justiinsa kuluttaa huopaa. Voisin jopa ruveta niin rivoksi että petaisin Sikafleksillä ja lujilla ruuveilla tikkaat kiinteiksi huovan päälle. Tuleehan siinä pari läpireikää huovasta läpi, mutta tolla liimattu ja pedattu jalka ei liikkuisi ja hinkkaisi huopaa puhki. Ja se Sika pitää reiätkin tukkeessa aika hyvin, sillä pelillä mä olen veneenkansihelat tiivistänytt: kauhea mälli sikaa vaan väliin ja ruuvit kiinni.
Kyllä mä semmoista käyttäisin vähänkään isommalla katolla, kyllä sitä jo aika pientä kattoa tehdessä on kynnet mustana. Näkyvät paikat kyllä naksisin käsin, ihan jo sen takia ettei ole montaa niin nättiä paikkaa talossa kuin kauniisti tasavälein naulattu rimpsu huopanauloja jossain huovanreunassa jossa sen näkee. Jotenkin siinä vaan on näppituntumalla toinen rytmi ja näkö, mutta en mä nyt niillä konetykeillä ole liiaksi päässyt harjoittelemaankaan.Oto Hascak kirjoitti:Juu, on olemassa huopanaulanaulain. Se mainio puuhöylämies ei tainnut liiemmin välittää asianomaisesta naulaimesta, koska niiden naulojen sinkitys on heikompi kuin käsinlyötävin. Itse kuitenkin naulainta suosittelen, jotta sen katon saa valmiiksi ja timpuri pääsee takaisin maan kamaralle...Laurakaisa kirjoitti:Lueskelin tuolta jostain aikojen takaa raporttia Kongon katon laitosta ja kysyn nyt että onko siis olemassa naulain huopakattonauloille? Mies meinaa siis tehdä katon itse ja aprikoi tätä tässä päivänä muutamana, ja jostain Pekka Huhdan kommentista olin päättelevinäni että jotain ampuvaa siellä on käytetty...
Pekka