Ei se nyt ihan 30min kovettunut mutta ei kyllä kaukaa ole totuudesta, koko valu kesti alle 2h tehdä (~8m2) eikä varmaan nopeuttanut asiaa että seison vieressä höpöttämässä... joten ei ole investointimielessä paha ottaa tekijä tekemään tuo osuu, harjoittelukierros kyllä on pahempi. Seuraavan kerran osaa sitten itsekin, ainakin näin olen ajatellut. Alakerran pikkukylppäri aion tehdä itse, voihan olla että tulee paksu paikkauskerros :). Laserilla merkkaa seiniin mihin asti tulee ainetta ja sitten työstää päin kaivoa, yllättävän helpolta näytti.
Tuo gyprok vaihtoehto on yllättävän tukeva, mutta tiheä koolaus harvalaudoituksen alle on melken pakko. Eteisessä tuli melkein vastaava, lastulevy, putket, kipsitäyte (palaset) + urat täytettynä ja päälle lapikas vielä. Ja tuntuu melko massiviselta. Toisaalta en kuitenkaan lämpene sellaisen rakenteen tekeminen kylppäriin. Ja pitäähän tähänkin kaadot tehdä.
6000 vaatii kuitenkin hienomman tasoittekerroksen koska on liian karhea vesieristää.
-J
Kylppäri yläkertaan!
Re: Kylppäri yläkertaan!
Juu, pitää tosiaan muistaa että se museoviraston ohje on siltä ajalta jolloin kafekin oli vielä pannukaffetta (no ei ny ihan mut melkein). Vedeneristeen ovat kehittyneet paljon ja aivan eri kamoja kuin ne kosteussulut sun sellaiset mitä aikanaan käytettiin.
Itse saan aivan hirveitä inhotuksia suihkukaapeista joten sellaista ei meille tule ikinä. Mutta se on vaan oma mielipiteeni, toisille voi toimia...
Kunnollinen pohjatyö, vedeneristeet, lattioille ja seinille laatoitukset ja siinä se on, en menettäisi yöuniani.
Itse saan aivan hirveitä inhotuksia suihkukaapeista joten sellaista ei meille tule ikinä. Mutta se on vaan oma mielipiteeni, toisille voi toimia...
Kunnollinen pohjatyö, vedeneristeet, lattioille ja seinille laatoitukset ja siinä se on, en menettäisi yöuniani.
-
peruskorjaaja
- Jäsen

Heh, heh, sama inhotus täällä suihkukaappeja kohtaan. Ahtaita, lattia liukas ja notkuva. Mutta sellanen kyllä valitettavasti täytyy laittaa. Haluan päällystää kylppärin seinät valkoiseksi maalatuilla puupaneelilla, esim. stp:tä pystyyn. Ja lattian laatoitus perinteinen Pukkilan, samanlainen kuin herra Pekka Huhdalla.Zaffodi kirjoitti:Itse saan aivan hirveitä inhotuksia suihkukaapeista
Kerää alleen likaa, lasit harmaantuu, muovit halkeilee, rakoihin kertyy sontaa, metalliosat hapettuu...peruskorjaaja kirjoitti:Ahtaita, lattia liukas ja notkuva
Laita muualle tuo paneeli mutta suihkunurkkaan laatat niin vältyt sielusi myymiseltä
-
Labyrint64
- Jäsen

Etelän lomakohteen kaappi luultavasti juuri tuollainen. Jos haluaa tukevan tarvii tukevan lompakon. Itse aion tehdä pesuhuoneeseen suihkukaapin harkoista. Toisinsanoen suihkunurkka mjossa poistoilma mutta tiiviisti muusta osasta erotetuilla ovilla Idea siis etttä suihkualueen vesieristykseen ja ilmanvaihtoon erityisen huolellisesti paneuduttu. Eikä tarvi käydä aina suihkun jälkeen kuivaamaan lattioita.