Puukattilalle pitäisi tilata jostain piippu,minimi suositus 180mm.
Vanhaan varastorakennukseen pitäisi tehdä uusi piippu ja teräspiippua miettinyt.
Mitä paikkaa suosittelet?
Piippu Hakusessa
-
alottelija
- Jäsen

- Viestit: 26
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 1:50
- Paikkakunta: oulu
Re: Piippu Hakusessa
Modulaariset/valmiit teräspiiput maksaa mansikoita eivätkä ole paloturvallisuudessa tiili/elementtipiippujen tasolla. Kondensio on käsittääkseni reippaampaa kuin muissa materiaaleissa ja se vesi pitää hoidella jonnekkin. Toki teräksestäkin saa hyvän ja onhan niitä käytössä jokapuolella. Onko esim joku elementtipiippu tyyliin schiedel täysin poissuljettu vaihtoehto? Muurari tuo lisäkustannuksia jos ei itsellä ole osaamista/aikaa/mielenkiintoa.
- Maatilallinen
- Jäsen

- Viestit: 1912
- Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 15:40
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Piippu Hakusessa
Tilaa ehdottomasti teräspiippu kattilalle, itse tuhosin tiilipiipun puukattilan kanssa, jatkuvapaloinen poltto ja alhaiset savukaasujen lämmöt -> piipun yläosa hapantui aivan täysin ja nokivesi alkoi valumaan sisällä, nyt ollut käyttökiellossa, pitää kesällä teräsputki laittaa.
Ei tiilipiippua kannata ruveta laittamaan, teräspiippu mieluiten lämpökeskuksen ulkopuolelle niin kaikkein paras ratkaisu. Mulla on tilalla sillein, lämpökeskuksen ulkoseinää pitkin teräspiippu ja kattilasta savukaasuyhde seinänläpi piippuun. Hyvin toimii
Ei tiilipiippua kannata ruveta laittamaan, teräspiippu mieluiten lämpökeskuksen ulkopuolelle niin kaikkein paras ratkaisu. Mulla on tilalla sillein, lämpökeskuksen ulkoseinää pitkin teräspiippu ja kattilasta savukaasuyhde seinänläpi piippuun. Hyvin toimii
-
alottelija
- Jäsen

- Viestit: 26
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 1:50
- Paikkakunta: oulu
Re: Piippu Hakusessa
Tiilistä en ala muuraamaan.Tosiaan nuo teräksiset maksaa.Meinasin lentää tuolilta,kun löysin yhdestä paikasta hinnan n.paritonnia.
Alkoi kiinnostamaan tuo schiedel piippu.Kaippa se kestää ja täyttää palomääräykset mitä vaaditaan puukattilalle(n.40kw).
Hinta ei olisi paha tuolla http://www.talotarvike.com/kauppa/produ ... php?p=1148
Alkoi kiinnostamaan tuo schiedel piippu.Kaippa se kestää ja täyttää palomääräykset mitä vaaditaan puukattilalle(n.40kw).
Hinta ei olisi paha tuolla http://www.talotarvike.com/kauppa/produ ... php?p=1148
Re: Piippu Hakusessa
Noissa elementtipiipuissa on tosiaan harkkorunko, keraaminen sisäputki ja välissä 2cm kovavilla. Sisäputkessa on n. 10mm seinämävahvuus. Vaatii vesikaton yläpuolelle rappauksen ja/tai pellityksen. Piippuvalmistajien valmiit pellityspaketit maksaa mansikoita eli joku paikallinen peltiseppä tai kattopeltifirma tekee samat romut halvemmalla. Meillä on 2 tommosta piippua toinen kattilalle ja toinen takalle. Tuo takkapiippu oli jo olemassa kun ostettiin talo mutta tuon toisen muurasin viimesuvena. Mulla meni reilu työpäivä touhutessa yhden kahitiiliseinän kokemuksella muuraamisesta. 
Eli tämmönen: http://www.talotarvike.com/kauppa/produ ... php?p=1149
Eli tämmönen: http://www.talotarvike.com/kauppa/produ ... php?p=1149
-
alottelija
- Jäsen

- Viestit: 26
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 1:50
- Paikkakunta: oulu
Re: Piippu Hakusessa
Näyttäis olevan sama piippu,mutta parikymppiä halvempi : http://www.taloon.com/schiedel-rondo-pl ... -YH-3-7/dp
Vieläkö löytyy jostain halvemmalla...
Vieläkö löytyy jostain halvemmalla...
Re: Piippu Hakusessa
Kannattaa kävästä vielä paikallisessa rautamyymälässä kysäsemässä tarjous. Saattavat hyvinki siivuttaa 10% pois.
