Ideoita lämmitykseen?

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
maanma
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja maanma »

Anne&Markku kirjoitti:Mistä nämä liima-ja muovijätteet tulevat? Olen ymmärtänyt, että pelletit ovat aivan pelkkää luonnontuotetta/puuta :shock:
Markku
Joskus mukaan jää muovipussi tai amatööri tuotannossa melamiinilevyn sahausjätettä.
tapsa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tapsa »

Itse laittaisin sähköpatterit ikkunoiden alle ja lämmittelisin pönttöuuneilla mahdollisimman paljon. Perustamiskustannukset ovat edulliset ja varsin vaivatonta noin pitkällä juoksulla.
VesA
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja VesA »

VesA kirjoitti: hmm.. voisikohan pönttöuunia pitää lämpöisenä ulkokerroksen alle sijoitetulla lattialämmitysputkella, ja heitää klapia perään kun 60 asteen pintalämpö ei enää riitä... minulla ei ole oikein näkemystä noiden pintalämpötiloista. Missähän ulkolämpötilassa sen pitää olla yli 60 astetta..
Onko pönttöuunin pintalämmöistä tietävää. Uuneissahan on massaa aikalailla, eli parhaassa tapauksessa ne voisi leudommilla säillä lämmittää lämpöpumpulla ja yösähköllä, ja taas säästyy muutama ropo. Eikä tarvitsisi investoida lämpöpattereihin... lämpöpatterit ovat sikakalliita. Parin patterin hinnalla saa pari kertaa niiden yhteistehoisen ilmalämpöpumpun, eli kyllä on pelti hinnoissaan.
Vastaa Viestiin