akim kirjoitti:Nyt on homekoira käynyt talon läpi ja merkkaukset oli seuraavat: WC:n alapohja (ei ollut yllätys koska sieltä kuivatettu kaksi isoa vesivuotoa tällä vuosituhannella), piipun juuresta ullakon rappusten alta (purin lattian kuukausi sitten ja laatan päältä löytyi pätkä jotain vanhaa lahoa valulautaa), verannan oven kynnyksen alunen (johon oli päässyt kynnyksen alta vettä kun en kynnystä laittanut ajoissa) ja vaatekaappien sokkelit, joihin oli päässyt laatoitusvaiheessa imeytymään vettä.
Huomioitavaa että nämä kaikki paikat ja tilat ovat niitä, missä ei ole kys. sisäöljymaalilla maalattu. Siis olohuone, alkovi ja keittiö; ei mitään merkkauksia. Haju siis todellakin tulee maalatuista katto- ja seinäpinnoista mistä olen koko ajan hyvin varma ollutkin. Uulalle soittelin viime viikolla ja tällä kertaa siellä oli asiallisempi asenne kun kerroin hajuhaitasta. Aion esittää vaateen maalien hinnoista ja panelien hinnoista. Kokonaisuutena ei useasta satkusta ole kyse. Työtä menee hukkaan se n. viikko, mutta sen verran tulen itse vastaan. Maalinpoisto ei onnistu sahapinnan takia ja järjetön ajatus jo kattopintojen takia.
Ymmärrän sinua täysin, minä olen nyt vähän samassa tilanteessa.
Maalasin olohuoneen lattian liuotinpohjaisella Permolla yli kolme kuukautta sitten ja en pysty vieläkään oleskelemaan tilassa pitkiä aikoja.
Olisi pitänyt valita vesiohenteinen maali, mutta en todellakaan tiennyt olevani näin herkkä höyryille.
Nyt tässä funtsailen hionko lattian puhtaaksi maalista vai odottelenko vielä höyryjen haihtumista.
Lattiassa on erittäin paksu kerros maalia, maalasin hullu sen viiteen kertaan. Saattaa mennä pitkälle kevääseen ennen kuin voin taas olkkarissa olla huoletta.
Emännällä ei pienintäkään oiretta, kait se kohta pitää mua hulluna.