Kyllä nuo mittarit taitaa aikas hyvin paikkaansa pitää, pintalämmöt ainakin sellaisissa lukemissa tulppien kohdalta mitattuna ettei järin paljoa itse mittaritkaan voi heittää.petej kirjoitti:Nykäsee mittarin pois ja mittaa taskun?han_mies kirjoitti:Itse otin toisen takaiskun ennen sitä pumppua pois, minkä putkarit oli laittaneet, ihan vain testauksen vuoksi.
Kyllä tuolla toisella pumpulla lataa huomattavasti paremmin tuo systeemi, mutta sitä en edelleen esim ymmärrä miksei varaajan ylin mittari nouse juurikaan päälle 68c, voisiko olla ettei nuo 4cm mittaritapit anna niin tarkkaa lukemaa? en sitten tiedä kuinka syvälle itse tasku menee siellä varaajassa kun en ole niitä nähnyt ennen paikallaan oloa.
Jos se mittarin anturi jää lähes varaajan ulkopuolelle voi sitä virhettä olla kohtuupaljon,itsellä ainakin ne lyhyen anturin mittarit oli käyttökelvottomia varaajan lämpöjä mittaillessa vaikka yritti taskun ja mittarin eristää.
Sellainen tuli mieleen kun tuossa nyt toinen latauspaketti menossa mikä toimii jo paljon paremmin, mutta sitten taas pelkällä höökin pumpulla ilman ohikiertoja lämpesi varaaja vieläkin paremmin verrattaen n 12min pumpun päälläoloaikaan mitä pätkissä käyden silloin yhteensä tuli.
Onko kukaan "virittänyt" kuinkaan esim latauspumppupakettia ja vielä siihen kylkeen erillistä pumppua tehostamaan toimintaa, tai sitten tuolla normaalilla pumpulla pelkästään?
Ja jos normipumppu ollut ohikierron kera, onko siinä ollut latausventtiili, siis jonkinmoinen termari välissä?
Jotenkin itsellä sellainen kutina että kun tuo höökin pumppu hyrräisi jatkuvalla syötöllä kattilaveden pysyessä vakiona, olisi varaajakin huomattavasti nopeammin lämmin.