Mistäs vanhat pariovet?

Ajatuksena kertoa mm. "järkevän" hintaisista tuotteista ja vinkeistä niiden hankintaan. Keskustelua myös tarjouksista ja käytetyn tavaran myyntipisteistä ja kierrätyskeskuksista.
Vastaa Viestiin
Shnelly
Jäsen
Jäsen

Mistäs vanhat pariovet?

Viesti Kirjoittaja Shnelly »

Mistäköhän saisi vanhat pariovet? Juu metsäkylän navetasta, entäs muita? :-)

Mitä maksaisitte entisöitävistä, lasillisista pariovista ilman karmeja?
mich
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja mich »

Tampereella Rakennustorilla on aina joskus pariovia. Menevät aika äkkiä kyllä, ja hintakaan ei ihan halpa ole, 200-300e pintaan. Itsekin tässä pariovia olen kyttäillyt kohta 2 vuotta, hankala (=mahdoton?) löytää sopivat kun karmit on jo olemassa paikallaan.
rmt-60
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja rmt-60 »

Tomppa
Jäsen
Jäsen

Re: Mistäs vanhat pariovet?

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Shnelly kirjoitti: Mitä maksaisitte entisöitävistä, lasillisista pariovista ilman karmeja?
Kyllähän noista tuon edellä mainitun 200-300 joutuu useinkin maksamaan,jopa enemmänkin.Mun mielestä hyvistä pariovista voi hyvinkin maksaa enemmänkin koska ei ne uudetkaan halpoja ole.Lisäksi jos ovissa on mukana alkuperäiset helat,lukot,painikkeet ja reunasalvat niin aina parempi.Lisäksi vanhat ovat useimmiten huomattavasti paremmat vaikka työtä vaatisivatkin.
Itse maalinpoisto ja uusi maalaus ei sinänsä kova homma ole mutta kannattaa ehdottomasti tarkistaa ovien suoruus ettei kovin kierot ole.Lisäksi jos ovat kylmässä säilytetty niin lämpimään tuotaessa saattavat vääntyä paljonkin.
Kierojen massiivipuuovien oikominen ei ole työlistalla sieltä helpoimmasta päästä...
Itse tein kahdet pariovet komeron peiliovista kun oikean kokoisia ei löytynyt valmiina.Karmit joutui tekemään ja lukot upottamaan yms. pientä hommaa sekä tietysti maalaushommat mutta kokonaiskustannus kaksille parioville oli noin 200 euroa vaikka ostin komeronovet Metsänkylännavetasta.Työllehän näissä hommissa ei kannata laskea mitään... :-D
Shnelly
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Shnelly »

No niin, tuo rakennusluupin linkki olikin pähee. Kiitos! Ovet olivat tallella ja kuljetuskin järjestyisi matkahuollon kautta. Lähden kohta kotiin (mitä minäkö muka töissä kirjottelisin?) mittailemaan paikkaa ovelle tarkemmin.

Seuraava kysymys, mitähän maksaa karmien teettäminen? :lol:
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Veikkaisin että noin 50-100 eur.
Vastaa Viestiin