
Tuollainen lattiapoloinen oli kovalevyjen alla. On kierä ja väärä joka suuntaan, riemunkirjava, lautoja halki ja niiden päädyt silppuna, naulanreikiä, niittejä, liiman- ja pahvinrippeitä väärällään yms. Tuo on kuitenkin talon alkuperäinen käsin sahattu lautalattia ja osa rakennuksen historiaa, joten eipä sitä viitsi poiskaan heittää.
Miten tuollaisesta saisi siedettävillä kustannuksilla käyttökelpoisen? 60-luvun ratkaisu oli lattian peittäminen kovalevyllä, itse haluaisin jättää laudat näkösälle.



