Kiitos jos joku osaa auttaa?!
Tämäkin vielä- mustaa homekasvustoa?
Tämäkin vielä- mustaa homekasvustoa?
Alakerran wc:stä yläkerran wc-tiloihin johtavan viemäriputken (rautaa, maalattu) takapinnalt löytyi mustaa kasvustoa, homeen näköistä ainakin. Uskallanko pyyhkiä sen pois ja katsoa miten asia kehittyy vai tilatakko heti tutkimukset? Kasvustoa on n.50x10 cm alueella alhaalla ja vähän ylempänä putkessa pilkuttain. Wc-tila on välillä kostean oloinen, alk.per kunnossa 50-luvulta. Muissa materiaaleissa ei kasvustoa ole. Ulkonäöltä vaarallista mustapilkkuhometta ei kai voi tunnistaa? Kokemusta homeasiantuntijoista? Huvittaisi vain pyyhkiä tuo pois...mutta entä jos itiöt siitä riehaantuvat 
Kiitos jos joku osaa auttaa?!
Kiitos jos joku osaa auttaa?!
Re: Tämäkin vielä- mustaa homekasvustoa?
Pyyhi pois ja katso mitä tapahtuu. Jos ei oireita ole ja tuo on ainoa paikka, niin en olisi huolissaan. Se voi olla ihan vain vuosikymmenien aikana kertynyt pöly, joka vähän kasvaa karvaa paikassa, johon ei rätti ole osunut aikapäiviin.
Re: Tämäkin vielä- mustaa homekasvustoa?
Osta kaupasta jotain sienikasvustoa murhaavaa ainetta, suihkauta sitä mustuuden päälle ja pyyhi myöhemmin pois. Tavallinen pöly on kuitenkin varsin todennäköinen selitys, valkoiseksi maalatuissa lämpöpattereissa esim. on usein näyttävät mustat töhkäkerrokset takapuolella piilossa.
Lattiasientä voi poimia sekä keväisin että syksyisin.
Re: Tämäkin vielä- mustaa homekasvustoa?
Kiitos! Pyyhin vaan pois ja seuraan tilannetta. Sain jostain myös vinkin tuulettaa hyvin operation aikana, mietin tässä vaan, että eikö itiöt silloin leviä koko kämppään? Jos taas laittaisi siirrettävän lämpöpatterin vessaan täysille ja oven kiinni niin lämmin ilma kulkisi suoran tuuletushormista ulos? Meneekö vähän kikkailun puolelle...
Re: Tämäkin vielä- mustaa homekasvustoa?
Toivottavasti et oo jo kerenny pyyhkimään - ottaisitko kuvan ja laitatko tänne ennen pyyhinnän ja jälkeen... ja sitten vielä jos uutta tulee ja missä ajassa (uusi tuli jos on tullakseen)!
Voiko kuvien perusteella esim. täällä porukka sanoa onko vaarallista vai ei tai ylipäätään hometta vai ei???
Tuleeko home takaisin pian pesun jälkeen (sitä mustaa siis) vai kestääkö homeen pilkut ennekuin ilmestyvät takaisin?
Sorry, änkesin tähän sun ketjuun - mutta nyt pitää alkaa täällääkin toimia, onko noi homekoirat kuinka luotettavia oikeasti? Joko soitan koiran tai yritän ens viikolla jynssätä pahimmat paikat - vai laitanko ennen jynssäystä kuvia tänne...? onko hyötyä, siis osaako kukaan sano kuvien perusteella sitä taikka tätä
Voiko kuvien perusteella esim. täällä porukka sanoa onko vaarallista vai ei tai ylipäätään hometta vai ei???
Tuleeko home takaisin pian pesun jälkeen (sitä mustaa siis) vai kestääkö homeen pilkut ennekuin ilmestyvät takaisin?
Sorry, änkesin tähän sun ketjuun - mutta nyt pitää alkaa täällääkin toimia, onko noi homekoirat kuinka luotettavia oikeasti? Joko soitan koiran tai yritän ens viikolla jynssätä pahimmat paikat - vai laitanko ennen jynssäystä kuvia tänne...? onko hyötyä, siis osaako kukaan sano kuvien perusteella sitä taikka tätä
Re: Tämäkin vielä- mustaa homekasvustoa?
Pyyhin pois jo, päivitän tilannetta jos jotain ilmenee.


