tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
jtbo
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

pvalila kirjoitti:Mä en kyllä edes huomannut oikeaa kohtaa, jos sulla tuossa jossain kohdin tuli kontaktia jonkin kaatuneen puun kanssa.

Ihan hallitulta tuo meno näytti.

Ei kuulunut edes kuljettajan hillitöntä kauhunhuutoa...

Ylämäkeen rasitus nostaa sykettä, alamäkeen silkka kauhu.

Eikös sulla jollain edellisellä videolla antautunut takavaihtaja tms?

Kuntopyörä ja siihen kytkettynä maastoa näyttävä tietsikan ruutu, se se olisi ihanteellinen kuntoiluväline...

Mäkin innostuisin siitä, kunhan vain siinä kuntopyörässä olisi näytön lisäksi sähköavustus. :razz:
Enhän minä sellaisia nyt kehtaa julkaista...

pvalila, unohda jo nuo kuntopyörät, ei niillä oikeasti tee mitään, ne on ihan kelvottomia eikä ollenkaan kuten pyörä, se mitä tarvitset on traineri (turbo trainer) neste-versio nimenomaan (fluid turbo trainer), sitten yhdistät ANT+ anturit tablettiin, jonka jälkeen voit tabletista ottaa kuvan isoon töllöön, Zwift nimisellä softalla saat ne maisemat vaihtumaan.

Traineri 250€ + anturit joka on noin 30-40 euroa + Zwiftin kk-maksu, niin ja se käytetty tai olemassaoleva fillari siihen trainerin päälle. Kuntopyörää ei tosiaan viitsi polkea, kun se on niin karmea ergonomialtaan, mutta tuollaisella on jo vähän toisenlainen tilanne. Toki Smart+ traineri on parempi, kun se säätää vastusta mäen mukaan, niin tai pahempi.

Ja KYLLÄ, noita on sellaisia, joissa on avustuskin, tosin toimii vain alamäessä ja maksaa sitten jo vähän enemmän.

Kuntopyörä kannattaa siis myydä pois ja siirtyä nykyaikaan :D

Tuota, alamäkeen polulla syke nousee kyllä ihan siksi, kun vaatii käsivarsista ja keskivartalosta himpun verran ruutiakin, tuossa pitää keinua aika paljon pyörän päällä, eikä alamäkeen 'nojaaminen' ole sekään ihan kevyttä. Vähän sama kuin punnertaisi, paitsi että jaloilla on osa painosta, peffahan ei ole penkissä juurikaan tuollaisessa ajelussa.

Te voitte ihan vain ruudun välityksellä ihmetellä tuollaista, kumpikaan ei moiseen rääkkiin sovellu, pitäisi ensin harjoitella aika paljon tasaisemmassa ympäristössä, tosin lumi on pehmeää kun siihen tuuskahtaa, kunhan ei osu kantoon.

No ei se kunto eikä kyvyt täälläkään kovin kaksisia ole, silmät vuotaa niin ettei näe mitään, se kai tuossa suurin haaste on nyt ollut. Tuossa nyt kumminkin se näreen kanssa painiminen, kyllähän se vähän kipeää teki kiilautua pyörän ja puun väliin, vaikkei puu nyt niin valtava ollutkaan, tosin en jäljistä päätellen ainoa, joka testannut samaa:

Vauhdintuntuahan saa helposti, kypärään kun kameran laittaa, niin ei sitä niin tule, mutta alemmas kun sijoittaa kameran. Se voi olla yllätys, että korkein nopeus oli 14.8km/h gepsin mukaan, tukevasti jarrutellen hissuttelin.

En tiedä niskatkin olleet niin jumissa viikkokausia, ettei pää oikein käänny, pitää kai jotain tehdä sillekkin.

Iltalenkillä olikin mukavasti peilijäätiköitä, sekä sellaista oikein luikasta röpelöä, 35km/h pystyi ihan hyvin laskettelemaan vaikka oli siellä vähän jäätyineitä fillarin renkaan uriakin, mutta vaihdoinkin nastat alle iltalenkille.

3 tuntia 50 minuuttia, 39km ja 3066 hukattua kaloria, viikossa ei tullut kuin reilu 170km, polkuajelu vähän verotti noita kilsoja, keskinopeus siellä jotain 6km/h.

Olisi sitten painonpudotuksen vuoro tämän kuun ohjelmassa, Maaliskuu meni enemmän lihasmassan rakentamisessa ja aerobisen kunnon kehittämisessä ilman energiavajetta.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Mä lukaisin läpi tuon onnellisuuskirjan.

jtbo:lle sieltä löytyisi hyvin bisneksiä: järkkäisit opastettuja fillariajeluja, vuokraisit pyöriä turisteille jne.

Jostain syystä pyörien vuokrataso on siellä autovuokria korkeampi.

Nettiliittymät ovat edelleen kalliita, kimpassa ovat suomalaiset niitä hankkineet ja sitten jakaneet keskenään.

Osaamista tuohon jakamiseen tuntuu olevan aika niukalti, eivät ole tajunneet, että suunta-antenni muuttaa wifin kuuluvuuden aivan toiseksi.
Onnellisuuskirja? Muutuitko?

Kovasti Telian kylttejä alkanut näkymään pitkin Pohjois-Helsinkiä, Malmia ja Suutarilaa että lähellä Tapulikaupunkia olen bongaillut kylttejä että tulossa avoin kuitu ja tiet säpäleinä. En oikein ihan oivalla tuota kuitu juttua kun alkaa olla kovin vauhdikasta tuo 5G:n tuleminen myös.

Toki kuitu antaa ihan erilailla kaistaa ja jos se on avoin niin sellainen 1MW lähetin-vastaanotin sellaisen avoimen kuidun nokkaan niin eikös tulisi pikaiseen melkoinen kattavuus :twisted:
Tuuma, ei yhdeltä kirjalta voi ihan mahdottomia vaatia.

Tuo kirja oli siis nimeltään "Oravanpyörästä onnellisten saarelle" ja se on aika ohut läpyskä. Kirja kertoo yhden pariskunnan muutosta Gran Kanarialle, tosin viettivät siellä ainakin aluksi vain vajaan talven.
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Mä en kyllä edes huomannut oikeaa kohtaa, jos sulla tuossa jossain kohdin tuli kontaktia jonkin kaatuneen puun kanssa.

Ihan hallitulta tuo meno näytti.

Ei kuulunut edes kuljettajan hillitöntä kauhunhuutoa...

Ylämäkeen rasitus nostaa sykettä, alamäkeen silkka kauhu.

Eikös sulla jollain edellisellä videolla antautunut takavaihtaja tms?

Kuntopyörä ja siihen kytkettynä maastoa näyttävä tietsikan ruutu, se se olisi ihanteellinen kuntoiluväline...

Mäkin innostuisin siitä, kunhan vain siinä kuntopyörässä olisi näytön lisäksi sähköavustus. :razz:
Enhän minä sellaisia nyt kehtaa julkaista...

pvalila, unohda jo nuo kuntopyörät, ei niillä oikeasti tee mitään, ne on ihan kelvottomia eikä ollenkaan kuten pyörä, se mitä tarvitset on traineri (turbo trainer) neste-versio nimenomaan (fluid turbo trainer), sitten yhdistät ANT+ anturit tablettiin, jonka jälkeen voit tabletista ottaa kuvan isoon töllöön, Zwift nimisellä softalla saat ne maisemat vaihtumaan.

Traineri 250€ + anturit joka on noin 30-40 euroa + Zwiftin kk-maksu, niin ja se käytetty tai olemassaoleva fillari siihen trainerin päälle. Kuntopyörää ei tosiaan viitsi polkea, kun se on niin karmea ergonomialtaan, mutta tuollaisella on jo vähän toisenlainen tilanne. Toki Smart+ traineri on parempi, kun se säätää vastusta mäen mukaan, niin tai pahempi.

Ja KYLLÄ, noita on sellaisia, joissa on avustuskin, tosin toimii vain alamäessä ja maksaa sitten jo vähän enemmän.

Kuntopyörä kannattaa siis myydä pois ja siirtyä nykyaikaan :D

Tuota, alamäkeen polulla syke nousee kyllä ihan siksi, kun vaatii käsivarsista ja keskivartalosta himpun verran ruutiakin, tuossa pitää keinua aika paljon pyörän päällä, eikä alamäkeen 'nojaaminen' ole sekään ihan kevyttä. Vähän sama kuin punnertaisi, paitsi että jaloilla on osa painosta, peffahan ei ole penkissä juurikaan tuollaisessa ajelussa.

Te voitte ihan vain ruudun välityksellä ihmetellä tuollaista, kumpikaan ei moiseen rääkkiin sovellu, pitäisi ensin harjoitella aika paljon tasaisemmassa ympäristössä, tosin lumi on pehmeää kun siihen tuuskahtaa, kunhan ei osu kantoon.

No ei se kunto eikä kyvyt täälläkään kovin kaksisia ole, silmät vuotaa niin ettei näe mitään, se kai tuossa suurin haaste on nyt ollut. Tuossa nyt kumminkin se näreen kanssa painiminen, kyllähän se vähän kipeää teki kiilautua pyörän ja puun väliin, vaikkei puu nyt niin valtava ollutkaan, tosin en jäljistä päätellen ainoa, joka testannut samaa:

Vauhdintuntuahan saa helposti, kypärään kun kameran laittaa, niin ei sitä niin tule, mutta alemmas kun sijoittaa kameran. Se voi olla yllätys, että korkein nopeus oli 14.8km/h gepsin mukaan, tukevasti jarrutellen hissuttelin.

En tiedä niskatkin olleet niin jumissa viikkokausia, ettei pää oikein käänny, pitää kai jotain tehdä sillekkin.

Iltalenkillä olikin mukavasti peilijäätiköitä, sekä sellaista oikein luikasta röpelöä, 35km/h pystyi ihan hyvin laskettelemaan vaikka oli siellä vähän jäätyineitä fillarin renkaan uriakin, mutta vaihdoinkin nastat alle iltalenkille.

3 tuntia 50 minuuttia, 39km ja 3066 hukattua kaloria, viikossa ei tullut kuin reilu 170km, polkuajelu vähän verotti noita kilsoja, keskinopeus siellä jotain 6km/h.

Olisi sitten painonpudotuksen vuoro tämän kuun ohjelmassa, Maaliskuu meni enemmän lihasmassan rakentamisessa ja aerobisen kunnon kehittämisessä ilman energiavajetta.
jtbo, nyt mä ymmärrän, mihin sä tarvitset kameraa!

Noissa hommissa pää aina välillä kolahtaa sen verran, että filmi vähän katkeaa. Mutta eipä hätää, sitä vain katsotaan klippi läpi ja jatketaan samaa kyytiä eteenpäin... :twisted: :twisted: :twisted:

jtbo, mä olen jo toteuttanut ekan osan sun neuvoasi eli unohtanut sen helkkarin kuntopyörän...Toinen osa eli fillarin ja rullakon ostaminen onkin sitten aika pahasti vaiheessa.
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti: jtbo, nyt mä ymmärrän, mihin sä tarvitset kameraa!

Noissa hommissa pää aina välillä kolahtaa sen verran, että filmi vähän katkeaa. Mutta eipä hätää, sitä vain katsotaan klippi läpi ja jatketaan samaa kyytiä eteenpäin... :twisted: :twisted: :twisted:

jtbo, mä olen jo toteuttanut ekan osan sun neuvoasi eli unohtanut sen helkkarin kuntopyörän...Toinen osa eli fillarin ja rullakon ostaminen onkin sitten aika pahasti vaiheessa.
Ei siihen kolaustakaan tarvitse kun filmi pätkäisee, sitä tapahtuu ihan jatkuvasti kesken lauseenkin jne. Terveydenhuolto ei vaan halua tehdä asialle mitään.

Kamera on kyllä hyvä myös siinä, että kun ei näe yhtään mitään ajaessa, tuuli kun laittaa veden valumaan silmistä aika rankasti, niin voi katsoa sitten jälkeenpäin, että kuinka ihmeessä sitä oikein on onnistunut monta metriä menemään ilman kaatumista :lol:

Heh, puoli voittoa on paljon parempi kuin rökäletappio :mrgreen:

Sisällä pyöräilyssä on kyllä sekin hyvä puoli, että voi samalla kuvitella tekevänsä töitä, kun pyöräilee, sisällä pyöräily on myös kevyempää kuin ulkona tasamaalla pyöräileminen, kunhan säätää välitykset sopivaksi, ei ole se ainainen vastatuuli riesana.

Tuota sisäpyöräilyä pitäisi itse ruveta myös harrastamaan, jo yksin vaatehuolto on melkoinen rumba talvella + kaikki muu haittatekijä siihen päälle. Tosin eilen autoilijoilla oli vähemmän elimiä otsassa, ihan normaalisti osasi jokainen ohittaa, eikä suhauteltu hihaa hipoen hidastamatta ohi. Se riippuu niin päivästä jne.

Muoks: Jotenkin vähän epäilyttää näiden arvioiden paikkaansapitävyydet:
Kuva

Kilpapyöräilijät jaetaan kategorioihin, niitä on ammattilaisluokissa 5 kategoriaa ja Cat 1 on paras, aika paljon dataa on tullut kerättyä ja suhteelliseen samaa suuntaa nuo arviot väittää, se olisi käytännössä jotain Cat 3 ja Cat 4 väliltä, mutta ei oikein voi uskoa siihen. Toki niinä päivinä kuin kulkee, meno on varsin vikkelää, mutta yleensä happi loppuu kesken ja meno vaan puutuu.

pvalila toki jo laskee, että kun mekaanisen liikkeen tuottamisessa ihmisen hyötysuhde on jotain 20% maksimissaan, niin tuo ukko voisi hoitaa useammankin pikkukämpän lämmityksen, tarvittaisiin vain se lämmönsiirtopuku :mrgreen:
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

Mä en oikein syty noista sisäjutuista.

Eikös suuri juttu ole pyöräillessä kuitenkin aistien ylläpito, tasapaino ja tuoksut. Silloin omasta mielestäni käyttää sellaisiakin lihaksia, joita ei kuntopyöräillessä käytä.

Mukaan lukien nuo silmäripsien sulkijalihakset hiutaleiden kanssa taistellessa :-)

Jtbo. Muuta Porvooseen ja ala kisapyöräilijäksi! Siitä kilpailusta saisi aina jonkinsortin extrakiksit kumminkin, varsinkin kun on myös samalla vähän kielimuuriakin :-)

Ei mitään, ei totisesti ole mitään vastaan Porvoolaisten pyöräilyintoa! Se vaan on minusta hauska ilmiö.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Mä lukaisin läpi tuon onnellisuuskirjan.

jtbo:lle sieltä löytyisi hyvin bisneksiä: järkkäisit opastettuja fillariajeluja, vuokraisit pyöriä turisteille jne.

Jostain syystä pyörien vuokrataso on siellä autovuokria korkeampi.

Nettiliittymät ovat edelleen kalliita, kimpassa ovat suomalaiset niitä hankkineet ja sitten jakaneet keskenään.

Osaamista tuohon jakamiseen tuntuu olevan aika niukalti, eivät ole tajunneet, että suunta-antenni muuttaa wifin kuuluvuuden aivan toiseksi.
Onnellisuuskirja? Muutuitko?

Kovasti Telian kylttejä alkanut näkymään pitkin Pohjois-Helsinkiä, Malmia ja Suutarilaa että lähellä Tapulikaupunkia olen bongaillut kylttejä että tulossa avoin kuitu ja tiet säpäleinä. En oikein ihan oivalla tuota kuitu juttua kun alkaa olla kovin vauhdikasta tuo 5G:n tuleminen myös.

Toki kuitu antaa ihan erilailla kaistaa ja jos se on avoin niin sellainen 1MW lähetin-vastaanotin sellaisen avoimen kuidun nokkaan niin eikös tulisi pikaiseen melkoinen kattavuus :twisted:
Tuuma, ei yhdeltä kirjalta voi ihan mahdottomia vaatia.

Tuo kirja oli siis nimeltään "Oravanpyörästä onnellisten saarelle" ja se on aika ohut läpyskä. Kirja kertoo yhden pariskunnan muutosta Gran Kanarialle, tosin viettivät siellä ainakin aluksi vain vajaan talven.
Dale Garnegien kirjoja joskus tavannut. Antavathan kaikki vähän ajattelemisen aihetta. Täytynee lukaista tuo, kuulostaa osuvalta.
jtbo
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:Mä en oikein syty noista sisäjutuista.

Eikös suuri juttu ole pyöräillessä kuitenkin aistien ylläpito, tasapaino ja tuoksut. Silloin omasta mielestäni käyttää sellaisiakin lihaksia, joita ei kuntopyöräillessä käytä.

Mukaan lukien nuo silmäripsien sulkijalihakset hiutaleiden kanssa taistellessa :-)

Jtbo. Muuta Porvooseen ja ala kisapyöräilijäksi! Siitä kilpailusta saisi aina jonkinsortin extrakiksit kumminkin, varsinkin kun on myös samalla vähän kielimuuriakin :-)

Ei mitään, ei totisesti ole mitään vastaan Porvoolaisten pyöräilyintoa! Se vaan on minusta hauska ilmiö.
Hmph, kokeileppas tuollaista traineria, niin mieli muuttuu sananmumaisesti silmänräpäyksessä :twisted: :lol: :

Sitten kun on tarpeeksi kaatuillut ja ihan muhkuroilla, niin se alkaa sujumaan:

Mitä hauskaa siinä Porvoon tasamaastossa olisi, eihän mikään helppo voi olla hauskaa :mrgreen:
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
tuuma kirjoitti:Mä en oikein syty noista sisäjutuista.

Hmph, kokeileppas tuollaista traineria, niin mieli muuttuu sananmumaisesti silmänräpäyksessä :twisted: :lol: :

Sitten kun on tarpeeksi kaatuillut ja ihan muhkuroilla, niin se alkaa sujumaan:

Mitä hauskaa siinä Porvoon tasamaastossa olisi, eihän mikään helppo voi olla hauskaa :mrgreen:
Ilmeisesti fillari aika harvoin ampuu laitteesta suoraan eteenpäin? Tuolla videolla kyllä luulisi, että esimerkiksi sähkökatko johtaisi siihen, auton takaluukku menee maalattavaksi.

Mutta, jtbo, kummalla sä ajettelit Tuuman rollailevan olohuoneessaan? Jammulla vai Aprilialla? :lol:
pvalila
Jäsen
Jäsen

No niin, minimaalista edistystä taas. Eli mä kävin ostamassa VDSL-boksin ja viisi automaattisulaketta, kun edukkaasti ja läheltä sain (20 egeä yhteensä).

DINniläiset olivat 2 klp 16A ja 3 kpl 10A, kaikki C-käyrällä.

Johdonsuojat mä ostin ihan vain varastoon, VDSL mulla kytkeytyy kai päälle jo parin viikon sisällä mutta kaapelia mä en ala vetää sisälle taloon ennen kuin ulkona vähän lämpenee.

Mulla ei ole mitään isoja himoja tuon VDSL:n suhteen, mutta olen utelias näkemään, kuinka se pärjää nopeudessa neljägeelle.

Luultavasti se on keskimäärin hitaampi mutta miniminopeus paranee. Upstream mulla nyt ainakin laskee, koska VDSL on vain 50/10 ja 4G puskee ulos lähes aina enemmän kuin kympin.

Eli tää testi ei tule paljoa mulle antamaan mutta eipä se paljoa maksakaan (10 egeä maksoin siis tuosta VDSL-lootasta, tomaatit olivat 2 egeä per styck.

Niin, tytär lukee ruotsin kokeeseen, se vähän vaikuttaa muhunkin.
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti: Ilmeisesti fillari aika harvoin ampuu laitteesta suoraan eteenpäin? Tuolla videolla kyllä luulisi, että esimerkiksi sähkökatko johtaisi siihen, auton takaluukku menee maalattavaksi.

Mutta, jtbo, kummalla sä ajettelit Tuuman rollailevan olohuoneessaan? Jammulla vai Aprilialla? :lol:
Eihän noihin sähköä tule, eturengasta pyörittää jonkinsortin naru/remmi.

Jarruun koskeminen kai se pahin noissa on, mutta pyörivä massa on silti aika pieni.

Aprilian nappulajako ei välttämättä osu kovin hyvin tuollaiseen kapoiseen rullaan, joten letkeästi jammullahan Tuuma joutuisi 'sotkemaan', eikä naapuruston viherpiipertäjistä olisi enää mitään kiusaa, sillä eiköhän niiltä jo otsasuonet poksahda moisesta ekoilusta "säästän tiestöä" :mrgeen:
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti: Ilmeisesti fillari aika harvoin ampuu laitteesta suoraan eteenpäin? Tuolla videolla kyllä luulisi, että esimerkiksi sähkökatko johtaisi siihen, auton takaluukku menee maalattavaksi.

Eihän noihin sähköä tule, eturengasta pyörittää jonkinsortin naru/remmi.

Jarruun koskeminen kai se pahin noissa on, mutta pyörivä massa on silti aika pieni.

Aprilian nappulajako ei välttämättä osu kovin hyvin tuollaiseen kapoiseen rullaan, joten letkeästi jammullahan Tuuma joutuisi 'sotkemaan', eikä naapuruston viherpiipertäjistä olisi enää mitään kiusaa, sillä eiköhän niiltä jo otsasuonet poksahda moisesta ekoilusta "säästän tiestöä" :mrgeen:
Nyt mä romahdan :lol: :lol: :lol:
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti: Mitä hauskaa siinä Porvoon tasamaastossa olisi, eihän mikään helppo voi olla hauskaa :mrgreen:
Siitä vähän kun lähtee pohjoiseen niin on kyllä mainiot fillaritiet tai siis ajoradat mutta luulen että paikalliset ovat enempi tottuneet fillaristeihin niin saa vedellä rauhassa. Mutta siellä on niitä fillareita, joissa näyttää olevan vain ohut nahka vanteen ympärillä, tietänet varppina mitä tarkoitan :wink:

Kovin on mahtavia ylösalasmutkareittejä jos tuota yhteen saa edes kirjoittaa.

Kesällä...

Huhtikuun 1. pvä meni yleensä motskarit vakuutuksiin, nythän nuo ovat aina vakuutuksissa jo monilla. Onneksi niin. Tällaisella hehkulla varustettuna sitä tuonne jo olisi mennyt vaikka väkisin :-) Malttaa odottaa vielä.

Aprialian rupulikumit voisi vaikka vielä toimia. Parasta ennen päiväys on kyllä 20-30v. takaa, löytyisiköhän niistä leima,?
pvalila
Jäsen
Jäsen

Tytär tuossa tekee lukion tehtäviä apinan raivolla ja mä tunnen oikein luissani, että mun parasta ennen päiväys oli joskus silloin samaan aikaan Aprilian renkaiden kanssa.

En mä vaan jaksais lukiota enää.

Tekemättömät työt ovat p-ka juttu. Niitä ei jaksa tehdä pois mutta tieto niistä painaa kuitenkin.

Siinä kirjassa Oravanpyörästä onnellisten saarille se pariskunta on aika sippi, ennen kuin lähtee reissuun.

Vähän sellainen pakomatka se taisi olla, ja aika lyhyeksi se jäikin.

Jos ymmärsin oikein, niin palasivat Suomeen viiden kuukauden jälkeen ja jäivät tänne.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Sitten vasta olette väsyneitä, kun 9 tunnin unienkaan jälkeen ei selviä päivästä yksillä päikkäreillä, eikä mitään vartin, vaan parin tunnin päikkäreitä vähintään.

Melkeinhän tuota jo yöpuullekkin onneksi pääsee, mutta kyllä melkein kolmannet päikkärit pitäisi ottaa jo.

Sanoisin, että höpöhöpöä on se liikunnan piristävä vaikutus ja muutkin masinoidut väittämät, mutta katsotaan nyt siihen saakka kunnes sitä on siinä maksimitasolla mihin voi päästä, sitten voi alkaa irvailemaan moisille väittämille tosissaan.

Aika pieniä ne vaikutukset oikeasti on, ihan samalla tavalla se vesilasin nostaminen on ponnistus joka tekee kipeää jne. Ihan samalla tavalla jatkuva väsymys päällä. Henkikin loppuu puhuessa kuten ennenkin, kävellessä ei voi puhua kuin puuskuttaen jne.

Se toki, että painavemman kantaminen sujuu helpommin, vaikka ihan yhtä tavalla se tekee kipeää lihaksissa kuten ennenkin, mutta voi kantaa pisemmälle.

Toki jollekkin toiselle vaikutusta voi olla enemmänkin, näin vaivaiselle ei vaan ole, mutta mitään vaivoja ei tunnusteta TH:n taholta, hoetaan vain sitä uskon mantraa, joku päivä niiden on taivuttava, sillä tuulimyllytkin sortuu tuulessa :twisted:
pvalila
Jäsen
Jäsen

Mun on pakko sanoa, etten voi omakohtaisen kokemuksen perusteella urheilun autuaallisuudesta paljoa sanoa: ei ole tullut niin kauheasti yritettyä... :oops: :oops: :oops:

Ei se pieni liikunta mulle varmaan kauhean pahaakaan tekisi.

Koiran voisi viedä ulos, noin niin kuin ekaksi.

Parantaa mun elämänlaatua, jo siksikin, ettei tarvitse pestä keltaisia vesiä lattialta.

Edit: vaimo veikin koiran jo ulos, mä voin rauhassa jatkaa kiikkustuolissa urheilua...
Vastaa Viestiin