tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
Avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18270
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

tuuma kirjoitti:Tuollaista variaatiota skitsaillut:

Oikeastaan paras tähän astisista katoksista. Parveke yläkertaan alas terassi. Turvallisuusnäkökulma tuossa iso asia (pakeneminen yläkerrasta vaikkapa tulipalon sattuessa on mahdollinen partsin kautta, eikä ikkunasta hyppäämällä 5-6m....) ja suuri juttu on myös että saisi olla naapureilta suojassa ihan luonnostaan ja mahdollisuus olisi sitten tehdä saunaan kulku terassin kätköistä myös ja voisi sitten vaikka aataminasussa tulla sieltä terdelle rauhoittumaan...

Eli jatkopala taloon vain, pala kakkua :oops:
Ei vain oikein sovi, että ensin rakentaa tuon jatkon taloon ja vasta sitten uudistaa talon ulkoverhoilun.

Yhdellä kertaa nuo pitäisi rykäistä kuntoon, ulkoverhoilu ja tuo talon jatke.

Ja katon kanssa vähän sama juttu, sekin pitäisi hoitaa samaan kasaan.

Yläkerran huoneen päätyikkuna menee aika pimeäksi, mutta onko sillä merkitystä?
warixenjalka
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1485
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 18:26
Paikkakunta: Kotka

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja warixenjalka »

tuuma kirjoitti:Tuollaista variaatiota skitsaillut:
Kuva

Oikeastaan paras tähän astisista katoksista. Parveke yläkertaan alas terassi. Turvallisuusnäkökulma tuossa iso asia (pakeneminen yläkerrasta vaikkapa tulipalon sattuessa on mahdollinen partsin kautta, eikä ikkunasta hyppäämällä 5-6m....) ja suuri juttu on myös että saisi olla naapureilta suojassa ihan luonnostaan ja mahdollisuus olisi sitten tehdä saunaan kulku terassin kätköistä myös ja voisi sitten vaikka aataminasussa tulla sieltä terdelle rauhoittumaan...

Eli jatkopala taloon vain, pala kakkua :oops:
Tulisiko tuolta parvekkeelta sitten portaat alas terassille? Vai miten se poistuminen olisi helpompaa kuin makkarin ikkunasta? Tokihan sinulla on paloportaat jokaisen yläkerran makkarin ikkunan alla?! :razz:
- Puolihullu varttisavolainen -
warixenjalka
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1485
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 18:26
Paikkakunta: Kotka

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja warixenjalka »

pvalila kirjoitti:
warixenjalka kirjoitti:Sähköpyörä olisi kiva, mutten voi ostaa (tai ainakaan käyttää) sellaista, koska sähköavusteisella (tai muulla moottorilla) kuljettimella kuljettaessa kerättyjä lintupinnoja ei voi hyväksyä ekopinnoihin. :roll: Joten jatkan vanhalla munamankelilla. Kyselin paikallisesta alan liikkeestä voisiko siihen vaihtaa V-jarrujen sijaan levyjarrut. Ei kuulemma kannata edes eteen. Joutuisi vaihtaa koko keulan. Mieluummiin olisi myynyt minulle uuden pyörän. Mutta se ei nyt ole ajankohtaista. Vastahan tuo täyttää 10 v.

Vaihtelin viime viikolla kesärenkaatkin Outlanderiin. Niiden tilanne oli jopa huonompi kuin oletin. Tiesin, että kaksi renkaista on lähes sakkorenkaita ja että renkaita on kahta eri merkkiä. Sitä en tiennyt, että molemmissa merkeissä oli se toinen rengas huonompi. Ja kun Nokialaisiin oli pyörintäsuunnat merkitty, niin kävi ilmi, että ne on laitettava saman kyljen puolelle. :( Nyt siis molemmilla akseleilla on erimerkkiset pyörät, mutta joku jo ennätti kertoa minulle, ettei se olisi nykyään laitonta. Taakse laitoin paremmat kumit. Uusia kumeja ei ole nyt varaa hommata, mutta tuskin ajan kovinkaan paljon tuolla vekottimella kesäaikaan. Katsastuskin on marraskuussa, joten voin vaihtaa siiheksi nastagummit.
Etkö sä voisi bongata böödejä jossain toisessa sarjassa, vaikka sellaisessa, jossa minimivaatimuksena on kulkuneuvo, jossa on yli kolmen litran veekasi? Tai superenduro ilman äänenvaimenninta? Se on tosimies, joka sellaisen selässä saa kuvan edes kuurosta korpista.
Minähän bongaan böödejä (lähes) kaikissa mahdollisissa sarjoissa. Tää on monipuolinen harrastus... ja pahenee vuosi vuodelta...

Tuli muuten tilattua uusi kamera Rajalan Digiviikoilta (kun halvalla sai :roll: ). Eilen tuli postissa ja ilta sujuikin sitten vauhdikkaasti Panaan tutustuessa. En kyllä vielä keksinyt, että miten sillä saa niitä hidastusvideoita otettua. Tutustuminen jatkuu...
- Puolihullu varttisavolainen -
Spautio
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1269
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 10:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja Spautio »

Oli juttua dieseltekniikasta ja läpistä, onko jollakulla kokemusta älypuhelimeen iitettävistä endoskoopeista? Tarkoituksena olisi päästä tutkimaan Saabin imusarjan nokikarstatilannetta, ja erityisesti pyörreläppien kuntoa. Imusarjan purkaminen irti TTiD-moottorista ei ole mikään yksinkertainen juttu, aika paljon pitäisi poistaa rojua pois tieltä ensin, ei sitä viitsisi turhan vuoksi tehdä.
Millainen endoskooppi kannattaisi hankkia, mikä olisi suositeltava led-polttimoiden määrä jne?
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17207
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

Spautio kirjoitti:Oli juttua dieseltekniikasta ja läpistä, onko jollakulla kokemusta älypuhelimeen iitettävistä endoskoopeista? Tarkoituksena olisi päästä tutkimaan Saabin imusarjan nokikarstatilannetta, ja erityisesti pyörreläppien kuntoa. Imusarjan purkaminen irti TTiD-moottorista ei ole mikään yksinkertainen juttu, aika paljon pitäisi poistaa rojua pois tieltä ensin, ei sitä viitsisi turhan vuoksi tehdä.
Millainen endoskooppi kannattaisi hankkia, mikä olisi suositeltava led-polttimoiden määrä jne?
Vaikeaa on sellaista valotehoa saada että pikimustasta onkalosta kuvaa saa mutta mitä enempi valovoimaa sen parempi.

Itse hommasin e-villestä 15m USB liitäntäisen endoskoopin. Piippuun sen ujutin, kyllä sillä jotain näki mutta pääosin vain mustaa kun noki sattuu olemaan usein sellaista sysimustaa.

Tuli mieleen että voisikohan sinne suihkauttaa ensin jotain väriainetta ensin? Vähän kuin kehon varjoainekuvauksissa?

Surkeaa että on alettu sotkemaan pakokaasuja takaisin imukanaviin :(

Bensamoottoreissa toki sotketaan imusarja kampikammion huohotuksilla.

F1:ssä tuo on tälle kaudelle kielletty kun haettiin öljyhöyryistä lisäpotkua kun bensiinin määrä rajoitettu ja nyt sitten esim. Ferrari kun käynnistetään niin armoton savupilvi on aina varikolla.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17207
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

warixenjalka kirjoitti:
tuuma kirjoitti:Tuollaista variaatiota skitsaillut:
Kuva

Oikeastaan paras tähän astisista katoksista. Parveke yläkertaan alas terassi. Turvallisuusnäkökulma tuossa iso asia (pakeneminen yläkerrasta vaikkapa tulipalon sattuessa on mahdollinen partsin kautta, eikä ikkunasta hyppäämällä 5-6m....) ja suuri juttu on myös että saisi olla naapureilta suojassa ihan luonnostaan ja mahdollisuus olisi sitten tehdä saunaan kulku terassin kätköistä myös ja voisi sitten vaikka aataminasussa tulla sieltä terdelle rauhoittumaan...

Eli jatkopala taloon vain, pala kakkua :oops:
Tulisiko tuolta parvekkeelta sitten portaat alas terassille? Vai miten se poistuminen olisi helpompaa kuin makkarin ikkunasta? Tokihan sinulla on paloportaat jokaisen yläkerran makkarin ikkunan alla?! :razz:
Juu, jonkinlaiset portaat tai edes joku liaani tjms. :-)

On paloportaat mutta ei hemmetti jos joutuisi ikkunan ensin rikkomaan kun silloin tuskin on aikaa etsiä sitä auki ja se pienempi ikkuna jos sieltä joutuisi kiireesti tikapuille tähdätä niin eihän siitä todellisuudessa onnistuisi kukaan menemään, varsinkin jos on porukkaa jo jonossa että tilanne akuutti. Hyppy tyhjään, joko aurinkokeräimien päälle tai tosiaan se 6m betonilaatoille niin molempi paha.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17207
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:Tuollaista variaatiota skitsaillut:

Oikeastaan paras tähän astisista katoksista. Parveke yläkertaan alas terassi. Turvallisuusnäkökulma tuossa iso asia (pakeneminen yläkerrasta vaikkapa tulipalon sattuessa on mahdollinen partsin kautta, eikä ikkunasta hyppäämällä 5-6m....) ja suuri juttu on myös että saisi olla naapureilta suojassa ihan luonnostaan ja mahdollisuus olisi sitten tehdä saunaan kulku terassin kätköistä myös ja voisi sitten vaikka aataminasussa tulla sieltä terdelle rauhoittumaan...

Eli jatkopala taloon vain, pala kakkua :oops:
Ei vain oikein sovi, että ensin rakentaa tuon jatkon taloon ja vasta sitten uudistaa talon ulkoverhoilun.

Yhdellä kertaa nuo pitäisi rykäistä kuntoon, ulkoverhoilu ja tuo talon jatke.

Ja katon kanssa vähän sama juttu, sekin pitäisi hoitaa samaan kasaan.

Yläkerran huoneen päätyikkuna menee aika pimeäksi, mutta onko sillä merkitystä?
Ikävän totta vaan tuo koko ulkokuori sitten, ihanan realisti olet! 10+15+15+5=40 eli katos+katto+julkkari+sokkeli= :(
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17207
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:Voihan jestas! Käytiin tuolla katsomassa vaimon kanssa uusi tuntematon sotilas, arvasinkin toki että kohta loppuu touhu kun Hyvinkäälle tuli vimpan päälle uusi leffateatteri Sveitsiin.

Ei ollenkaan paha hinta minusta kun sijaintia ajattelee että samalla saa okt:n ja kunnon kotiteatterin...

[url]https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/hyvinkää/14487066[/url]

Jostain syystä ei URL -tagi toimi, siksi ei linkitä suoraan :( Mutta osaatte varppina kopioipa linkin :-)
Sikahalpa, ja oikein julkkisvälittäjä myymässä!

Kiinteistökuningatar taisi olla tuo titteli?

Kyllä tuollaisessa kovan luokan liiketoimintasuunnitelma tarvitaan, jos meinaa firman plussalla pitää.

Paikka huokuu vanhan ajan henkeä! Koska paikka on hyvinkää ja Herlinit kulttuurisukua, mä yrittäisin kehittää jonkin sellaisen idean, jonka puitteissa Kone Oy voisi kokea kivaksi ajatukseksi tukea tuota paikkaa tavalla tai toisella.

Firmoille tuo voisi olla kiva tila erilaisiin tilaisuuksiin, sekä sisäisiin että asiakkaille järjestettäviin. Saunatilathan tuolta löytyvät.

Leffoihin pitäisi ympätä vanhaan tyyliin väliaika ja riittävästi tarjoilua sen kuluessa. Ja leffan jälkeen porukkaa ei saisi noin vain tuupata kadulle, vaan sille pitäisi pystyä tarjoamaan vielä jotain pientä, vaikka leffahodari kotimatkaa varten.
Olet selvästikin tuosta joskus ajanut millaisesta paikasta puhumme. Näitä perusrintsikoita myydään usein 300k€ hintaan ihan kaukanakin pääteistä ja kaupungin sykkeestä mutta tuon nappaan jos lotto osuu :-D

Juurikin vaimon kanssa eilen ajattelimme että jonkinlaista sivutoimintaa tuohon jos vähän kehittelisi niin voisi jopa vähän tuottaakin.

Herlin sun muut voivat muistaa tuon kukoistuskautta jne. Tiesitkö että samaa pääkatua kun menee joku 200-400m poispäin keskustasta niin on toinen vanha leffateatteri ja se taitaa vielä toimia myös. Ei siinä kuitenkaan ihan samanlaista tunnetta ole, vaikkakin sekin omalla tavallaan sitä vanhaa leffateatterijuttua huokuu. Järvenpäästä jo aikoja sitten purettiin vanha leffateatteri, Filmilinna oli sen nimi. Sieltä muistona ensimmäinen Star Wars ja Superman :-D
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18270
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Ihan kuvia vain katselin, en minä tuolla koskaan käynyt ole. Ja hinta tosiaan on edullinen hänelle, joka tuosta pystyy myös leivän irti repimään.

Mutta enemmän kuin ihan vain perinteinen leffalippumyynti tuohon pitää sovitella, muutoin pyörii paikka pakkasella.

Jo tuo väliaika ja loppuaika lisäisivät myyntiä kivasti!
Avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18270
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

No niin, mä kävin tänään jo rengasliikkeessä mun tulevia renkaitani katsomassa.

Vanteet siis sinne kiikutin.

Kävin myös Motonetissa, mun piti ostaa se Tekniikan Maailman testivoittajatunkki.

Petyin vähän. Myyjä sanoi suoraan, ettei se mitenkään suuresti kaikista muista eroa. Muisteli, että nitkutusvarsi pysyi vähän paremmin tunkissa kiinni ja laite oli kai vähän leveämpi kuin puolta halvemmat. Mutta ei se puolta halvempia (9,7 kg) tunkkeja kevyempi ole, vähän painavampi (11 kg) itse asiassa.

Senkin oivalsin, että Biltema myy tuota ihan samaa. Väri on tosin sininen, eikä sitä voi virallisesti TM-voittajaksi sanoa.

Tunkkien painoja vähän vertailin. Ne alumiinitunkit ovat kalliimpia kuin halpurit! Halpurit ovat siis karvan alle kymmenen kilon painoisia, alumiinivehkeet painavat 14 kilosta ylöspäin. Korjaamojen tunkit painavat 35 kiloa, ei sellaista ole enää kiva kantaa kellariin talvisäilytystä varten.

Mekaaninen tunkki ilman hydrauliikkaa alkoi kiehtoa. Ovat puolta kevyempiä ja niillä auton saa oikeasti laskettua millintarkasti alas; hydet holahtavat alas miten sattuu. Ja aina on riski, että se pirun venttiili tulee suljettua huonosti.

Pitää fundeerata edelleen.

***************

Plääh, lauantaiksi tuli aika tuhdisti opetusta. Vaikka Konevelho ehtisi rinkulat laitella valmiiksi niin en välttämättä ehdi niitä alle heitellä. No, mulla tulee nykyisin niin vähän kilometrejä että ne voi ajella kitkoillakin.
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17207
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:Ihan kuvia vain katselin, en minä tuolla koskaan käynyt ole. Ja hinta tosiaan on edullinen hänelle, joka tuosta pystyy myös leivän irti repimään.

Mutta enemmän kuin ihan vain perinteinen leffalippumyynti tuohon pitää sovitella, muutoin pyörii paikka pakkasella.

Jo tuo väliaika ja loppuaika lisäisivät myyntiä kivasti!
Tarkoitin että olet ohi sattunut ajamaan ehkä? Olen mennyt 80-luvulta asti tuon ohi kun Erkylässä oli vielä Motocrossrata. Siksi kai minulla vähän liikaa muistoja ja arvostan liikaakin, eli tunteet pinnassa :-D

Jokseenkin tuo hinta muodostuisi todellisemmaksi jos jakaisi sen niin että kämppä 300k€ ja leffateatteri 195k€. Siten ajateltuna tuo ei olekaan enää kovin edullinen jos tosiaan ei keksisi tuolle leffateatterille jotain erikoista, erilaista. Muutenhan lämmityksiin jo uppoaa isot viipaleet jos tyhjäkäynnillä vain pitää. Kivahan tuommoinen olisi, ei siinä mitään :wink:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17207
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:No niin, mä kävin tänään jo rengasliikkeessä mun tulevia renkaitani katsomassa.

Vanteet siis sinne kiikutin.

Kävin myös Motonetissa, mun piti ostaa se Tekniikan Maailman testivoittajatunkki.

Petyin vähän. Myyjä sanoi suoraan, ettei se mitenkään suuresti kaikista muista eroa. Muisteli, että nitkutusvarsi pysyi vähän paremmin tunkissa kiinni ja laite oli kai vähän leveämpi kuin puolta halvemmat. Mutta ei se puolta halvempia (9,7 kg) tunkkeja kevyempi ole, vähän painavampi (11 kg) itse asiassa.

Senkin oivalsin, että Biltema myy tuota ihan samaa. Väri on tosin sininen, eikä sitä voi virallisesti TM-voittajaksi sanoa.

Tunkkien painoja vähän vertailin. Ne alumiinitunkit ovat kalliimpia kuin halpurit! Halpurit ovat siis karvan alle kymmenen kilon painoisia, alumiinivehkeet painavat 14 kilosta ylöspäin. Korjaamojen tunkit painavat 35 kiloa, ei sellaista ole enää kiva kantaa kellariin talvisäilytystä varten.

Mekaaninen tunkki ilman hydrauliikkaa alkoi kiehtoa. Ovat puolta kevyempiä ja niillä auton saa oikeasti laskettua millintarkasti alas; hydet holahtavat alas miten sattuu. Ja aina on riski, että se pirun venttiili tulee suljettua huonosti.

Pitää fundeerata edelleen.

***************

Plääh, lauantaiksi tuli aika tuhdisti opetusta. Vaikka Konevelho ehtisi rinkulat laitella valmiiksi niin en välttämättä ehdi niitä alle heitellä. No, mulla tulee nykyisin niin vähän kilometrejä että ne voi ajella kitkoillakin.
Pikkuhiljaa, eteenpäin. Kohtahan sitä saa taas keksiä jo talvirengastuksia... Miten niin pessimisti/realisti :lol: :lol: :lol:

Sellainen tunkki, jossa olisi iso pehmä jonkinkaltainen silikonilätkä että voisi työntää tunkin vähän mihin kohtaan vain vailla pelkoa että pohjan läpi menee olisi minusta hieno juttu. Sellainen välitys hydraulikkaan että kevyesti nousisi vaikka alkaa koko auto nousta ilmaan. Tunkkiin sitten integroitu mekaaninen lukitus, jotta kävisi myös pukeista.

Ikävä se silti on auton alla rymytä kun tietää että on yli 1000kg naaman yläpuolella kiinalaisten sertifikaattien turvin ja jos pettää niin pää on puolet litteämpi... En Kiinalaisia sertifikaatteja niinkään epäile, samaa se alkaa olla Euroopan kurakin.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18270
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Kyllä kiinalaisilla on aivan erityisen joustava suhtauminen eurooppalaisiin normeihin...

Integroitu pullotunkki ja räikkäpukki on jo keksitty ja myynnissä:

https://www.ebay.com/itm/Powerbuilt-640 ... Sw9r1V~31G

Filmi toiminnasta:

https://www.youtube.com/watch?v=u7_u9LHhHOg
Avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18270
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

warixenjalka kirjoitti: Tuli muuten tilattua uusi kamera Rajalan Digiviikoilta (kun halvalla sai :roll: ). Eilen tuli postissa ja ilta sujuikin sitten vauhdikkaasti Panaan tutustuessa. En kyllä vielä keksinyt, että miten sillä saa niitä hidastusvideoita otettua. Tutustuminen jatkuu...
Minkä Panan sinä ostit?

Mun pitikin jokunen viikko sitten kysäistä sinulta, oletko harkinnut panan FZ tonnia?

Se ei ole täydellinen kamera mutta sen puutteet ovat vähäisiä eivätkä osu lintubongarin kannalta keskeisimpiin asioihin.

Kuvanlaadussa se pesee pikkukennoiset mennen tullen ja se tarkentaa nopeammin kuin Sonyn RX-kympin vanhemmat versiot (uusi RX10 mk 4 onkin sitten täysin pitelemätön nopean tarkennuksen suhteen mutta se maksaakin sitten reilusti yli 2k€).

FZ1000 maksaa "vain" 600 egeä eli lähes neljä kertaa vähemmän kuin tuo Sonyn hirmulaite.
warixenjalka
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1485
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 18:26
Paikkakunta: Kotka

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja warixenjalka »

pvalila kirjoitti:
warixenjalka kirjoitti: Tuli muuten tilattua uusi kamera Rajalan Digiviikoilta (kun halvalla sai :roll: ). Eilen tuli postissa ja ilta sujuikin sitten vauhdikkaasti Panaan tutustuessa. En kyllä vielä keksinyt, että miten sillä saa niitä hidastusvideoita otettua. Tutustuminen jatkuu...
Minkä Panan sinä ostit?

Mun pitikin jokunen viikko sitten kysäistä sinulta, oletko harkinnut panan FZ tonnia?

Se ei ole täydellinen kamera mutta sen puutteet ovat vähäisiä eivätkä osu lintubongarin kannalta keskeisimpiin asioihin.

Kuvanlaadussa se pesee pikkukennoiset mennen tullen ja se tarkentaa nopeammin kuin Sonyn RX-kympin vanhemmat versiot (uusi RX10 mk 4 onkin sitten täysin pitelemätön nopean tarkennuksen suhteen mutta se maksaakin sitten reilusti yli 2k€).

FZ1000 maksaa "vain" 600 egeä eli lähes neljä kertaa vähemmän kuin tuo Sonyn hirmulaite.
FZ2000 maksoi vain satkun enemmän, ni ostin sen. Oli siis oikeasti hyvä tarjous (Onkohan uusi malli tulossa?). Kamera on melkoinen möhkäle verrattuna entisiini. Painaaki melkein kilon. Aika näyttää mitä raahaan tulevaisuudessa mukanani, mutta täytyy nyt ensin tutustua huolella tuohon. Hyvää siinä on ainakin manuaalitarkennuksen mahdollisuus.

Katsottiin heimopäällikön kanssa Louhimiehen tuntematon n. kuukaus sitte. Oletin että olisi kaiken hehkutuksen jälkeen ollu parempikin. Hyvähän se oli, mutta ei niin hyvä kuin ensimmäinen filmatisointi. Realismi oli tietysti hyvä juttu, mutta ehkä siitä jäi sellainen vekkulimainen huumori puuttumaan, mitä ekassa oli. Ja ne kotirintamakohtaukset oli vähän päälleliimatun oloisia. 4 tähteä viidestä. Täydellinen tulisi jos yhdistäis ekan ja viimisimmän parhaat puolet... :roll:
- Puolihullu varttisavolainen -
Vastaa Viestiin