Ovi perusmuurissa olevan ikkunan paikalle

Keskustelua maanpinnan alapuolelta - kellari, salaojat, sokkeli jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
terojl
Uusi jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 18:01
Paikkakunta: Kouvola

Ovi perusmuurissa olevan ikkunan paikalle

Viesti Kirjoittaja terojl »

Tervehdys! Haaveilen oven laittamisesta kellarissa olevan ikkunan kohdalle:
https://photos.app.goo.gl/bm14tyts7xJgTV5K6

Oviaukolle tulisi leveyttä 100 cm ja korkeutta n. 190 cm. Tilan korkeus on 200 cm.
Tämä tarkoittaisi mm, että ikkunan yläpuolelta tulisi ottaa 10-15 cm betonia pois.

Mitä riskejä kokonaisuuteen voi liittyä? Voiko ikkunan yläpuolella betonissa mahdollisesti olevan raudan poistaminen aiheuttaa suurempia tuhoja?
Mitä on huomioitava ennenkuin lähden timangilla aukkoa perusmuuriin tekemään?
Avatar
lmfmis
Jäsen
Jäsen
Viestit: 3553
Liittynyt: Pe Huhti 17, 2009 10:49
Paikkakunta: Espoo
Kotisivu: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430

Re: Ovi perusmuurissa olevan ikkunan paikalle

Viesti Kirjoittaja lmfmis »

Yläpuolelta älä poista mitään niin olet turvallisilla vesillä.

Alapuolelle käy laajentaa melkein sokkeliin asti.

Timantilla leikaten ja piikaten lähtee.
Vastaa Viestiin