Kiitos paljon, pitää het´ käydä tsekkaamassa nuo linkit ja mittanauhan kanssa vintille. Muistelen, että rak.suunnitelijani laski, että yläpohjaan 250 ekovillaa, joten se 500 voi olla lappeelle liikaa.. Mutta ans kattoo nyt, ei hötkyillä vielä.
Jos olen ymmärtänyt oikein niin nuo 0,16 ja 02 laskenta-arvot ovat vain laskennallisia arvoja.. muistelen Kailan maininneen asiasta (huonomuistinen

). Miun tönön kymppisenttinen purueriste pitäis tuolloin olla huono ja tönö kylmä ja näinhän ei asia ole.. Nyt kun tuota takkaa lämmittelen päivittäin niin sähkönkulutus näillä tilastoilla jää about 6000 kWh/v. Kovia pakkaspiikkejä ei ole ollut, joten saatta minun tekemä tilasto heittää häränpyllyä vielä monta kertaa.
Siitä kutterin kuivuudesta vielä; kun ostaa pakettitavaraa niin se on kuivaa. Sitä käytetään paljon maatiloilla ja minä ostin 3 säkkiä ja sillä pojat eristivät yläpohjan minun katonvaihdon yhteydessä. Meidän kunnassa on tämä Valio, jolla on tuottajapalvelu ja siellä myydään ko. kutteria 4 egen kuutiohintaan, joten ei huono.
Jatketaanpa pohdintoja, onneksi ei rakennepiirustuksia ole vielä valmiin, joten kaikki mahdollisuudet ovat vielä avoinna.
Villa Hagassa kun ei ole kun 100 mm verran purueristettä ja kylmimmillä ilmalla (-10) ei ainakaan vielä ole tullut ongelmia vastaan. No, se köökin lattia on kylmä mutta se saa luvan odottaa ensi kesään.
Tuota booraksi myydään apteekissa ja meidän kunnan kirvesmies kertoili jostain ruiskutettavasta booriliuoksesta, joka ruiskutetaan seinään ja sitten laitetaan eriste. Antoi vielä vinkkejä itsetehdystä työkalusta, jolla se tiivistäminen tehdään (koolausten välissä).
No, mietitään vielä.. Mä tiedän, et jos päädyn kutteriin niin mun suunnittelija suattaapi lähtee lätkimmää

.. Hän nimittäin antoi mulle lempinimen ekojuutalainen..