Penttilä

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
romeo

Penttilä

Viesti Kirjoittaja romeo »

Esimerkkien rohkaisemana tuon näytille meidänkin projektisivut. Ikävä kyllä varsinaisen projektin kuluessa kaikki aika meni työmaalla ja dokumentointi tehtiin pääosin näin jälkijunassa. Pari vuotta siihen meni, mutta nyt meillä on mieleinen asunto maalla. Saattaa olla että joidenkin palstalaisten mielestä remontti on tehty liiankin kovalla kädellä mutta kuten todettu, kukin tyylillään. Itselleni talo on silti se sama vanha kotomökki jonka isä rakensi.

Olkaapa hyvä: http://www.pictorino.fi/risto/penttila.htm
Petri
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Re: Penttilä

Viesti Kirjoittaja Petri »

romeo kirjoitti:Saattaa olla että joidenkin palstalaisten mielestä remontti on tehty liiankin kovalla kädellä mutta ...
Totta, ulkopuoli näyttää 1980-luvun pakettitalolta ...
Hower
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Hower »

Petri: Totta, ulkopuoli näyttää 1980-luvun pakettitalolta ...
Höpö-höpö :wink: Ihan se näyttää 200-luvulla remontoidulta ja laajennetulta talolta. Kyllä aikakauden rakennustyyli saa mun mielestä näkyä.
Hyvä sivusto.

Voitte olla varmoja, etta jonain päivänä rintamamiestalojen tasakattoiset elintasosiivet julistetaan museoviraston taholta suojeltaviksi esimerkkinä oman aikansa rakennustyylistä. :wink:
Petri
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petri »

Ihan se näyttää 200-luvulla remontoidulta ...:

(pakko saada olla näsäviisas... 8) ) Siis kuten Diocletianuksen kylpylä Roomassa ? Ei minusta.
Kyllä aikakauden rakennustyyli saa mun mielestä näkyä.
Oon täysin samaa mieltä, kunhan ei polje alleen aiempia osia.
... jonain päivänä rintamamiestalojen tasakattoiset elintasosiivet julistetaan museoviraston taholta suojeltaviksi esimerkkinä oman aikansa rakennustyylistä. :wink:
Saataisiin ensin suojattua rm-talot, niin kauan kuin niitä vielä on jäljellä.
Minttu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Minttu »

Kyllä tässä on mun mielestä saatu säästettyä sitä vanhan talon henkeä, vaikka pakettitalomaisuudelta ei voi välttyä. Ja onhan monet rm-talotkin aika samasta muotista... Hienosti ja hartaasti tehty remontti, saitte mieleisenne kodin, johon liittyy muistoja, ja jaksoitte tehdä vanhasta uutta. Kyllä minä nostan hattua *nostaa hattua*
pakoistinen
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pakoistinen »

hienot sivut on
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ville »

romeo kirjoitti: Itselleni talo on silti se sama vanha kotomökki jonka isä rakensi.
Monikaan ei tee niinkuin isä käski/ee, :lol:
Erinomaiset sivut ja aikaa on epäilemättä mennyt sekä sivuihin että itse pääasiaan; perheen ikiomaan taloon (tai pankin, mistä minä tiedän :-) ).
Erinomainen tapa kunnioittaa perimää, antaa talolle uusi iloinen elämä!
Ainoa miinus on että mitä sä nyt teet.....
HillyMan
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja HillyMan »

ville kirjoitti: Ainoa miinus on että mitä sä nyt teet.....
Eikös tontilla ollut vielä tilaa vaikka millä mitalla :wink:
Vastaa Viestiin