Heippa,
Onko kellään kokemusta tuosta norjalaisesta Trenit tuulensuojalevystä?
Paikallinen rautakauppias kehui sitä paremmaksi kun tuo kotimainen Leijona tuulensuoja. Leijona ei kuulemaan kestä yhtään kastumista, Trenit sen sijaan pärjää parikin kuukautta seinässä ennen panelointi.
Ollaan uusimassa ulkoverhoilua. Talossa ennestään rappaus ja kovasti yritettiin pitää talo rapattuna, mutta tuntuu että on liian vaikea ja kallis meidän se itse tehdä.
Ajateltiin laittaa vinolaudoituksen päälle tuulensuojalevy, koolaukset ja ulkoverhouspaneli. Onhan jees?
Trenit vs.Leijona tuulensuojalevy
-
muumimamma
- Uusi jäsen
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 22:12
- Paikkakunta: askola
-
Jarppi78
- Jäsen

- Viestit: 316
- Liittynyt: Ke Huhti 04, 2007 20:18
- Paikkakunta: Vaasa
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Trenit vs.Leijona tuulensuojalevy
Faktaa ei ole tähän heittää mutta kuulostaa myyntipuheelta kun nyt ei sattunut myyjällä Leijonaa varastos olemaan. Itellä oli Norjalainen Hunton jonka pistin tuonne alle, se ainakin kastui pariinkin otteeseen ennenkuin paneeli tuli päälle mutta en nyt havainnut mitään ongelmia sen kanssa. Eiköhän nuo levyt oo aika lailla samaa tasoa kaikki ?
Re: Trenit vs.Leijona tuulensuojalevy
Ai, mulla on se käsitys että Runkoleijona ainakin on säänkestävää. Mulla on nyt talo ollut viime kesästä lähtien Runkoleijonapinnalla ja tulee olemaan vielä ensikesään saakka. On siis kastunut ja kuivanut jo useamman kerran. Levy on elänyt jonkinverran eli rakoja on muodostunut, mutta ei muuta. Laitan sitten rimoituksen kuitenkin niiden rakojen päälle kuitelnkin.
tommi
tommi
muumimamma kirjoitti:Heippa,
Onko kellään kokemusta tuosta norjalaisesta Trenit tuulensuojalevystä?
Paikallinen rautakauppias kehui sitä paremmaksi kun tuo kotimainen Leijona tuulensuoja. Leijona ei kuulemaan kestä yhtään kastumista, Trenit sen sijaan pärjää parikin kuukautta seinässä ennen panelointi.
Ollaan uusimassa ulkoverhoilua. Talossa ennestään rappaus ja kovasti yritettiin pitää talo rapattuna, mutta tuntuu että on liian vaikea ja kallis meidän se itse tehdä.
Ajateltiin laittaa vinolaudoituksen päälle tuulensuojalevy, koolaukset ja ulkoverhouspaneli. Onhan jees?
Re: Trenit vs.Leijona tuulensuojalevy
Onhan se jees.Laita vielä nurkkiin tervapaperi tuulensuojalevyn alle niin ei nurkistakaan pääse tuuli sisään.muumimamma kirjoitti: Ajateltiin laittaa vinolaudoituksen päälle tuulensuojalevy, koolaukset ja ulkoverhouspaneli. Onhan jees?
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
- lmfmis
- Jäsen

- Viestit: 3553
- Liittynyt: Pe Huhti 17, 2009 10:49
- Paikkakunta: Espoo
- Kotisivu: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
Re: Trenit vs.Leijona tuulensuojalevy
Jos runkoleijonan ohjeet lukee tarkkaan sanotaan siellä että "suojeltava kastumiselta" vaikka onkin tavehtimiseen ok.toba kirjoitti:Ai, mulla on se käsitys että Runkoleijona ainakin on säänkestävää. Mulla on nyt talo ollut viime kesästä lähtien Runkoleijonapinnalla ja tulee olemaan vielä ensikesään saakka. On siis kastunut ja kuivanut jo useamman kerran. Levy on elänyt jonkinverran eli rakoja on muodostunut, mutta ei muuta. Laitan sitten rimoituksen kuitenkin niiden rakojen päälle kuitelnkin.
tommi
Meillä on ollut molempia levyjä ja selvästikin se Trenit kestää kastumista koska sen pinta on jotenkin vahattu tms. Toisaalta sen työstäminen on ikävämpäää kun se pinnoite likaa kaikki sirkkelit ja sahat.
Nyt laitoin seinälle runkoleijonaa ja se on kivempaa leikata mutta jos sille roiskuu vettä niin näkee selvästi että se kastuu ja imee sen veden itseensä.
Ilmanläpäisevyydessä runkoleijona on sitten parempi.
Eristysremppa: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
-
mäkinen.h
- Uusi jäsen
- Viestit: 2
- Liittynyt: To Elo 07, 2008 23:48
- Paikkakunta: Turku
- Paikkakunta: Turku
Re: Trenit vs.Leijona tuulensuojalevy
Meilläkin v-48 rintamamiestalo jossa rappaus. Uusiminen meilläkin ajankohtainen todennäköisesti ensivuonna. Rappausta olemme ajatelleen ja se tulee. Alle kivivillaeristettä 80mm ja päälle kolmikerrosrappaus jonka sisään rappausverkko. Kolmikerrosrappauslaastien hinta aika siedettävä. Pintan tulevan jalolaastin osuus rappauksesta sama kuin tartunta- ja täyttölaastien. Talo hankittu rappipinnalla ja myös pysyy rappipintaisena
Itse levyjen paremuudesta tietoa
Itse levyjen paremuudesta tietoa
- lmfmis
- Jäsen

- Viestit: 3553
- Liittynyt: Pe Huhti 17, 2009 10:49
- Paikkakunta: Espoo
- Kotisivu: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
Re: Trenit vs.Leijona tuulensuojalevy
mäkinen.h kirjoitti:Meilläkin v-48 rintamamiestalo jossa rappaus. Uusiminen meilläkin ajankohtainen todennäköisesti ensivuonna. Rappausta olemme ajatelleen ja se tulee. Alle kivivillaeristettä 80mm ja päälle kolmikerrosrappaus jonka sisään rappausverkko.
Tuo on sittten riskirakenne jos villaa käytät rappausalustana.
Nykyisemmin tehdään rappauksen alle sementtilevy + kuivausrako ( ei ole siis tuuletusrako ) - ja sitten tuulensuoja - joka voi olla runkoleijonaa/trenittiä tai vaikka tuo kivivilla tyvex kankaalla pinnoitettuna.
Eristysremppa: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
