valurautaviemärin pinnoittaminen

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
Vastaa Viestiin
jukkala12
Jäsen
Jäsen

valurautaviemärin pinnoittaminen

Viesti Kirjoittaja jukkala12 »

onko teillä kokemusta pinnoituksesta. kyseessä aika pieni
kokoinen homma, koska alakerran betonilattian alla menevä
viemäri on vaihdettu joskus muoviin ja yläkerrassa muovit
kanssa remontin ohessa :? :?
TT
Jäsen
Jäsen

Re: valurautaviemärin pinnoittaminen

Viesti Kirjoittaja TT »

Onko viemäri kuvattu? Ilman sitä ei kannata lähteä yrittämään. Toisaalta pinnoitusfirma sen tehnee ensin.
jukkala12
Jäsen
Jäsen

ei ole kuvattu...mutta pinnoittajat kuvaavat. pintaan asti
ruoste ei ole vielä ehtinyt ja yläkerran putket kun poistettiin
oli vajaa puolet paksuudesta tallella.
duppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja duppa »

Moro!
Uteliaana tiedustelen, että minkä hintanen tuo pinnoitus on? Tietenkin tapauskohtainen, mutta suuntaa antava hinta......
Mulla olis "keissi", jossa kellaritiloissa sijaitseva pohjaviemäri kiinnostais pinnottaa.
Pituutta tuolle tulee n.5-7 metriä ja viemäriin yhtyy kaksi kaivoa tällä matkalla, toinen ihan kiinni ja toinen noin metrin päässä pohjaviemäristä. Viemäriin pääsee käsiksi ihan sisätiloista ja nämä kaivot ovat saunassa ja pannuhuoneessa. Viemäri muuttuu heti talon ulkopuolella muoviseksi, koska vanha p**skakaivo on poistettu ja liitetty kunnallistekniikkaan.
Onko sulla samantapainen rojekti meneillä?? :shock:
En haluais tän takia kaivaa pannuhuonetta ja öljysäiliöhuonetta auki + talon ulkopuolelta + saunan lattiaa, vaan tää pikkupätkä pinnoitettais :-)
Ves_ku
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Ves_ku »

Onko ihan mahdottomuus vaihtaa putkea uuteen? Muutenkin olis ihan hyvä, että ainakin pysty putket olis helposti avattavassa tilassa mahdollisia huoltoja silmällä pitäen.

Tietty jos vaaka osuuksia niin sitten vähän hankalampaa vaihtaa.

Omia viemäreitä kun kattelee niin aika suoraviivaista touhua olis korjailla ja vaihtaa jopa vaaka pätkiäkin kun on maksimi 2 metrin pistoilla pystyputkesta.
Kun Savolainen puhuu siirtyy vastuu kuulijalle. Koskee tässä tapauksessa myös Hämäläistä.
jukkala12
Jäsen
Jäsen

duppalle....

meillä niin pieni homma kun pohja- ja yläkerran viemärit
jo muovia...silti pinnoitus arvio(ei vielä kirjallista tarjousta)
2-2,5te!!

kyllä tulis huomattavasti halvemmaksi itse purkaa vessan lattia
ja purut pois sitten putkari laittais putket..meidän tapauksessa.

se on kova hinta näin pienestä hommasta kun olis kuulemma
tehtävissä päivässä (tulee komeet tuntipalkat kun työn osuus
on 70% kuulemma)
TT
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja TT »

jukkala12 kirjoitti:duppalle....
Ja vielä halvemmaksi jos itse vaihdat viemärit. Se ei ole mitään rakettitiedettä.
Niin tai näin vaihtaminen on parempi vaihtoehto.
duppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja duppa »

TT kirjoitti:
jukkala12 kirjoitti:duppalle....
Ja vielä halvemmaksi jos itse vaihdat viemärit. Se ei ole mitään rakettitiedettä.
Niin tai näin vaihtaminen on parempi vaihtoehto.

Juu, ehdottomasti tekisinkin itse. Tollanen homma tulee niin tyyriiks toisella teetettynä, et ei tulis mieleenkään muu kuin TSI-vaihtoehto.
Ainoa "ongelma" tässä hommassa on viitseliäisyys :lol: Toi pannuhuooneen pätkä ois ihan päivän-kahden juttu, mut vaivaa tulee seuraavista kolmesta jutusta: 1) loppupätkä pohjaviemäristä on kahden öljysäiliön alla. 2) talon ulkopuolella viemäreiden yläpuolella kulkee tele- ja sähkökaapelit, joten ei voi vaan hätäisesti kaivaa, vaan vaatii nysväämistä. 3) saunan lattiassa on vesikiertoinen lattialämmitys ja harmittais muutenkin hajottaa sitä laattalattiaa.

Lisäpohdintaa:
Olen harkinnut lähitulevaisuudessa hankkia vesi-ilmalämpöpumpun nykyisen öljlämmityksen rinnalle, jolloin pääsisin eroon noista 2x1500litran öltsisäiliöstä. Nykyisellään kulutus on 1500-2000 litraa vuodessa, joten hyvin voisin vipata toisen säiliön pois, jos vilppi tulis, jolloin samassa vois kaivaa senkin lattian auki.
Toisaalta mulla on niin iso tekninen tila, et jos laittaisin esim. 500-100litran säiliön, niin se mahtuisi pannuhuoneen puolelle ja nykyinen öljysäiliöhuone tulisi tarpeettomaksi ja tämän tilan voisi ottaa saunan/pesuhuoneen käyttöön, eli sitten voisi saunaosastonl aajentaa / rempata ja tuolloin "samassa hötäkässä" vaihtuis kaikki viemärit luonnostaan samalla vaivalla. Eli jos tietäisin, et toi nykyinen viemäri tossa menis viel 5-10 vuotta, niin tää sujutus ois kyllä ihan turha jos teen nuo kommervenkit, mitä tossa pohdiskelin :roll: :roll:

Moni asia on monesta asiasta kinni vai miten sen vaikeemmin vielä vois sanoa :mrgreen:
Vastaa Viestiin