Moi!
Just eilen itse laitoin samalla 35 mm poralla reijät patteriputkia varten läpi

. Myös minulla on 2x6 niskat. Osan lankuista jouduin koloamaan siten, että yläpuolelle lovi, koska muuten en olisi saanut putkia taipumaan reikiinsä. Mulla nuo putket tuli sen huoneen osalta siten, että reijitys tapahtui n. 10-20 cm päästä alakerran kantavasta seinästä. Itse epäilen että jos olisin tehnyt saman "virheen" keskelle palkkia, niin ei varmaan joutaius kirjoitaan foorumilla nyt kun tarttis tukea niskoja

. Lisäksi reijät eivät ole vaakaan nähden samassa linjassa vaan hieman eri korkeudella. Ei vaan onnistunut siten. Mielestäni kannattaa laittaa samaan linjaan nuo reijät. Huomioitavaa on, että koska palkit on aivan pois vaateristaan, niin jouduin koolaamaan niskat suoraan ruuvaamalla koolausruuveilla vanhojen kylkeen 2x5, tuli muuten tukeva.
Nyt kun on ne putket paikalla, niin kannaattaa miettiä kuinka painavaa kalustusta tulee. Tuo vanerointi on hyvä idea. Mutta en sitä pystynyt itse toteuttamaan siten, joten ratkaisen ongelman siten, että laitan ruuvaamalla 25 mm vanerin yläpuolelle niskojen päälle tuon reijityksen kohdille. n. 1m leveydeltä.
Miltäs kuulostaa. Tiedän että kylkeen olisi tukevampi, mutta tässä tapauksessa ei pysty.

Entiset patteriputket oli ja on muuten laitettu tuohon toiseen päähän taloa siten, ettö on kolottu 5-7 cm pois ja upotettu putket siihen niks naks

. Ja tämä on tapahtunut v. 72-73. Mustat putket meni tuosta vaihtoon, mutta täytyy sanoa että niissä vanhoissa putkissa ei ollut mitään vikaa, kun sahasin kokeeksi kummatki poikki. Toivottavasti nämä nykyiset uudet mustat putket on yhtä hyviä jotka laitoin.

Laadun Tae, Älä Urakointia Muualta Hae!.. Tee siis ihan ite!