Mitä kasvustoa?
Mitä kasvustoa?
Ilma muuttui sauna ja kylppäriremontin aikana kellarissa oudon kitkeräksi. Varsinkin sen jälkeen, kun puutarhaletku poksahti ja kasteli pannuhuoneen lattian varsin perusteellisesti. Lattian kuivumisen jälkeen lattialle ja noin 20 cm seinillekin ilmestyi kuvissa olevaa valkoista kasvustoa. Samaa kasvustoa ilmaantui samanaikaisesti muuallekin kellariin vanhoille betonipinnoille. Boracol poisti tuon ja ilma palasi taas ennalleen. Onkohan kellään mitään hajua, että mitä tuo oikein on?
- Liitteet
-
- 17072011651-727877b.jpg (49.71 KiB) Katsottu 3298 kertaa
-
- 17072011650-724690b.jpg (48.98 KiB) Katsottu 3282 kertaa
Re: Mitä kasvustoa?
Maista. Se on aika varmasti suolaa.
Omalla vastuulla.
Omalla vastuulla.
Kun Savolainen puhuu siirtyy vastuu kuulijalle. Koskee tässä tapauksessa myös Hämäläistä.
Re: Mitä kasvustoa?
Kastumisen/kuivumisen betonista ulos ajamia suoloja. Koita liukeneeko veteen. Home jää kellumaan mutta suolat katoavat veteen.
Re: Mitä kasvustoa?
Jos remonttiin kuului tiiviin lattiapinnoituksen poistamista, niin melko varmaan se haju on siitä kun betoniin kertynyt iänkaikkinen kosteus kuivuu. Silloin yleensä "kasvaa" tuota suolakidettäkin pintaan. En maistaisi, mutta kaapaise tuota vaikka lastalla hyppysellinen ja tipauta se vesilasiin. Jos liukenee, tosiaankin suolasta on kyse, ei sen kummempaa. Sieni tosiaan kelluu mutta en usko että tuo on sientä.
Jos lattiasi oli kostea jo ennen letkuhommaa, kannattaa tehdä kapillaariselle kosteudelle jotain, tai jättää lattian pinta "hengittäväksi".
Muokkaus: Jaa niin kerkisit jo sitä boracolia... No, olisi tuo lähtenyt varmaan pelkällä vedelläkin, ja boracolihan taitaa olla booraksia ja klooria, joten melko raikkaan tuoksun se jättää
Mutta katsele nyt vielä viikko tai ainakin muutama päivä alkaako uutta härmää pukkaamaan.
Jos lattiasi oli kostea jo ennen letkuhommaa, kannattaa tehdä kapillaariselle kosteudelle jotain, tai jättää lattian pinta "hengittäväksi".
Muokkaus: Jaa niin kerkisit jo sitä boracolia... No, olisi tuo lähtenyt varmaan pelkällä vedelläkin, ja boracolihan taitaa olla booraksia ja klooria, joten melko raikkaan tuoksun se jättää
Kari
"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
