Kun rakentelin yhden noiden majapaikan nyt sellaiseksi erityisen lämpöiseksi, urtsi + 100mm villa, niin Mouku katseli touhuamistani ihan läheltä, välillä tuli tutkimaan lähemminkin mitä näkyy. kovasti se Mouku tahtoo nuuhkia, jos vaan käden vie sen ulottuville niin hyvin on utelias ilme ja kurkotellen nuuhkiminen alkaa, toisinaan se yhä sitten äkkiä vetäytyy, kun hajua saa nokkaan, mutta ei se enää kovin usein, emo mun mielestä palelee, mutta ei se boksiinkaan mene, Mouku on siellä boksissa välillä, mutta muut ei ole nyt olleet, tein sen paikan päälle vielä katoksen, jossa emo makoilee, olisi vähän lämpimämpi edes, mutta ei se tainnut tykätä, tai ainakin se tuijotti pitkästi silmät suurina mua kun ensin tutki mitä oikein touhusin, tosin se ei pidä muutoksista, voi olla sitäkin, noiden kanssa pystyy nykyään viettämään paljon enemmän aikaa ennen kuin ne saa hepulin, ne menee piiloon kun niille riittää, menen aina pois sitten niin ovat oppineet tuon keinon millä ilmaista että nyt riittää, kun ei aina kovin helppo tulkita leikkivistä rasavilleistä, niin tuo on oikeastaan hyvä että osaavat noin selkeästi ilmaista halujaan.
Jaa, nuuhki se mouku mun sormea kun sitä ruokaa mätin kuppiin, sitten tuijotti mua karvankaan hievahtamatta ja hetken päästä jatkoi syömistään, kunnes sama toistui muutaman kerran vieläpä.
Eilen oli -24C ja tänäänkin on ollut reilu -20C, toissapäivänä -26C, katin vesi tahtoo olla murheena, se paukahtaa jäähän parissa tunnissa näissä lämmöissä, vaikka -12C kelissä vielä kestää sulana tuossa eristetyssä paikassaan, vaikka alla on se mukinlämmitinkin, eikä nyt oikein huvittaisi ostaa monenkympin sulanapitokaapelia vain sitä varten. Mietin tässä, että jouluvalojahan on sellaisia ikkunalla pidettäviä, niissä on aika pieni se yksi hehku, sellaisen jos saisi vesikipon alle, niin se voisi jo riittää, ongelmana vaan on mistä sopivasti virtaa.
Tänään näin taas sen hiirenkin, oli hellalla tutkimassa kissanruokapurkkia, siinä se rapisteli etikettiä irti purkista, kun seisoskelin 2 metrin päässä, mutta siinä 2 metrissä on about 148cm liikaa, että moisen saisi kiinni tai muutenkaan hätisteltyä ansaan. Taas se oli syöttejä vienyt ja kulkenut sen ansan laukaisimen yli, katsoin, että se oli virittynyt vähän enemmän jo, suorastaan niin paljon, että ihmettelen ettei jo lauennut, seuraavalla kerralla se ei enää pääse niin vähillä seuraamuksilla, kun viritin jo itsekkin sen niin, että muovisen 10 senttisen kokoisen napin kun parista sentistä siihen laskee, niin jo napsahtaa, öljysin jopa mekanismin, että olisi tavattoman herkkä ja sitä se onkin, meni monta minuuttia, että sai sopivaan viritykseen.
Jahas, kissat rikkoivat katosviritykseni jo nyt, en uskonutkaan sen kestävän kovin kauaa, mutta että alle tunti