Täällä taas kurkkimassa toisten puuhasteluja, kun omalle "työmaalle" ei ole ikäväkseen päässyt moneen viikkoon.
Mutta vihdoin ensi perjantaina päästään kokonaiseksi viikonlopuksi maalle!
Kummasti tässä ilmojen viiletessä alkaa mietityttämään se meidän pihasaunan kohtalo, mitä ihmettä sille tehdään. Tai sanomattakin selvää että purkuhommiinhan siinä pääsee, mutta tässä asiassa on sitten ehkä enempi intoa kuin sitä tietoa ja taitoa...
Tässä tämä murheenkryyni nyt sitten on
Kuten kuvastakin näkyy, katto on antanut periksi,(ja on siis tullut pukuhuoneen puolelta alas) eli vesi on valtoimenaan vuotanut sisään. Seinät ovat siis kauttaaltaan homeessa. Tässä vaiheessa sen suuremmin ihmettelemättä luulisin että ovet ja ikkunat nyt ainakin ovat vielä käyttökelpoisia.
Veikkaan myös että kiuas ja lauteet pystyy vielä pelastamaan. Ainakin pienellä ehostamisella.
Piippu/seinä on suht pahasti halki, epäilen että siihen ei muu auta kuin purkaminen ja uudelleen latominen...Ja on itse asiassa muutenkin hieman huterasti muuratun oloinen.
Samoin lattia on halkeillut sen verran järkyttävästi joka puolelta, että parempi valaa uusi ja ehkäpä myös himpun verran isompi saman tien. Mahtuu pari ekstra saunojaakin sitten joskus...
Luulisin että piipun ympäriltä joudutaan purkamaan kaikki lattiaan asti ja aloittamaan ns. aivan alusta. Syytä varmaan purkaa vanha laattakin? Vai onko mitenkään mahdollista jättää tuo uuden alle? Se tietysti helpottaisi hommaa jonkin verran.
Täysin ensikertalaisia ollaan eli kaikki mahdollinen neuvo ja opastus on tervetullutta. Minulle jonkin verran käytännön kokemusta rakentamisesta, mutta nyt kun pitäisi ihan itse ja omalle tontille jotain alkaa väsäämään niin pieni pupu meinaa loikata pöksyyn