Haku löysi 27 tulosta
- Pe Syys 26, 2014 21:33
- Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
- Aihe: Uusi sähköasennus vs. vanhan korjaus
- Vastaukset: 42
- Luettu: 26671
Re: Uusi sähköasennus vs. vanhan korjaus
Kyllä se se on.
- Ti Syys 23, 2014 12:23
- Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
- Aihe: Vesikiertoisen kesäasetus
- Vastaukset: 16
- Luettu: 13453
Re: Vesikiertoisen kesäasetus
Nimenomaan kannattaa käyttää pelkkää päivävastusta :-D Varaajan vedessä saa olla ihan rauhassa vaikka mitä pöpöjä, käyttövesi otetaan kierukasta eikä ole yhteydessä varaajan veteen. Termostaatin asettaa niin että kierukka on vähintään n. 60 asteinen että lämmin vesi riittää :-D Tarkennetaan sen verr ...
- La Syys 13, 2014 16:53
- Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
- Aihe: Sakokaivojen ohitus - Kannattaa vai ei?
- Vastaukset: 5
- Luettu: 6871
Re: Sakokaivojen ohitus - Kannattaa vai ei?
Noniin, tämähän on siis ihan normaali tilanne vanhoissa taloissa ainakin täälläpäin. Kunnallisen jätevedenpuhdistamon valmistuttua kiinteistöjä suositeltiin tekemään/teettämään ohitus, mutta koskapa kaivot ovat kiinteistön omistajan vastuulla, eivät kaikki pihit halunneet sijoittaa rahaa "turhaan" oh ...
- Ma Joulu 27, 2010 10:26
- Keskustelualue: Projektit
- Aihe: Projekti modifioitu rengintupa
- Vastaukset: 63
- Luettu: 50171
Re: Projekti modifioitu rengintupa
Ei kai eristyksen syy (lisä- tai muunkaan) ole se, etteikö lämpöä riittäis, vaan se millä energiamäärällä se riittävä lämpö saadaan aikaiseksi...
- La Loka 02, 2010 16:20
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: Hiekat pois kellarista imemällä?
- Vastaukset: 12
- Luettu: 10735
Re: Hiekat pois kellarista imemällä?
Äläppä ala BJ-mies huuteleen, tai ajan sut HJ:llä kumoon. 
- Pe Loka 01, 2010 6:31
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: Hiekat pois kellarista imemällä?
- Vastaukset: 12
- Luettu: 10735
Re: Hiekat pois kellarista imemällä?
Nää imuhommat on välillä semmosia, eilenki hiki tippu nokasta vaikka oon kaupungin hommissa ja tuntipalkalla.masalon kirjoitti:Työmiehetkin olivat mukavia, ja kovin harvoin tulee nähtyä että otsa hiessä painavat duunia, vaikka laskutus on tuntitaksalla!![]()
T: p***akuski
- Pe Loka 01, 2010 6:30
- Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
- Aihe: ulkosaunan viemäri
- Vastaukset: 6
- Luettu: 6899
Re: ulkosaunan viemäri
Normaali lattiakaivo vaan, sitte ite viemäri niin syvälle maahan ku mahollista kaatojen puolesta. Viettoviemärihän on kuiva pääosan ajasta, ei se jäädy helpolla, ku saunan pesuvedetkihän on aikas lämpimiä. Lattiakaivo jäätyy, mutta jään määrä on niin vähänen (hajulukossa vettä muutama desi) että sula ...
- Pe Loka 01, 2010 6:22
- Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
- Aihe: Viemärin korjaaminen
- Vastaukset: 6
- Luettu: 7487
Re: Viemärin korjaaminen
Sujuttaminen on aivan normaali keino, ei se pee tiedä meneekö se betonin sisällä olevassa vai suoraan maahan laitetussa muoviputkessa, sen se vain tietää että muoviputki on liukkaampi. Mutka pitää kaivaa auki, sitten jäljelle jää kaksi vaihtoehtoa, sujuttaa kaivannosta (ja/tai) sakokaivosta tai kaiva ...
- La Elo 21, 2010 0:11
- Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
- Aihe: oilon junior pro piiputtaa
- Vastaukset: 6
- Luettu: 9250
Re: oilon junior pro piiputtaa
Joo, kaikki öljyllä (ja dieselöljyllä) toimivat vehkeet on herkkiä noille ulospäin näkymättömille ilmavuodoille. Ilma mokoma menee sisään raosta josta öljy ei vielä tuu ulos.
- Ke Elo 11, 2010 11:33
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: Leca harkon vahvuus poteron seiniin?
- Vastaukset: 3
- Luettu: 2376
Re: Leca harkon vahvuus poteron seiniin?
Miksi nuo pitää yhdistää poterossa? Viemärille pro-kaivo ja vesijohdoille asianmukaiset haarat.
- Pe Elo 06, 2010 8:30
- Keskustelualue: RMT:n hankinta - kysy kokeneemmilta
- Aihe: Löytyi unelmien talo, mutta se kellari..Mitä nyt?
- Vastaukset: 14
- Luettu: 9992
Re: Löytyi unelmien talo, mutta se kellari..Mitä nyt?
Onko siellä kellarissa vieläkin se lämmityskattila? Onko lämmöt ollu kesällä pois, ku talo tyhjillään? Onko saunassa puukiuas? Jos ei merkkejä homeesta ja ylimääräisestä kosteudesta löytyny, ja ilma vaan semmonen epämääräsen ummehtunu, niin voi olla vaan sitä että kellarin poistoilmakoneet on ollu kä ...
- Pe Heinä 30, 2010 14:31
- Keskustelualue: Projektit
- Aihe: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
- Vastaukset: 35272
- Luettu: 10134350
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Lämmityksen kannalta mietiskelin joskus ratkaisua, jossa portaiden välitasanteella olisi sisäyksikkö ja siitä sitten jollain kanapuhaltimella nappaisi lämmintä ilmaa seinän läpi makuuhuoneeseemme. Lämmin ilma nousisi portaista hyvin yläkertaan, mutta valitettavasti yläkerran jäähdyttäminen ei näin o ...
- Ma Heinä 26, 2010 7:16
- Keskustelualue: Eristäminen
- Aihe: Palovilla/yläpohjan eristeet - piipun ympärys
- Vastaukset: 4
- Luettu: 4394
Re: Palovilla/yläpohjan eristeet - piipun ympärys
Eikös tuo tuplakuorimuuraus ole sitä palovillaa vastaava rakenne? Mutta ite sullosin sitä palovillaa tosiaan raot täyteen vaan.
- Pe Heinä 23, 2010 7:33
- Keskustelualue: Projektit
- Aihe: 50-lukulainen pihasauna
- Vastaukset: 14
- Luettu: 11186
Re: 50-lukulainen pihasauna
Oliskos tästä mielenkiintoisesta saunaprojektista kuvatuksia? Minkäslaisella ilmalla tuota savunhajua tuntui? Meillä sopivalla matalapaineella kellarisaunan savut nousee toistakymmentä metriä hormia katolle, tulee kattoa pitkin alas ja pyrkivät kellarin ulko-ovesta takasin sisään puita hakemaan menne ...
- Ma Heinä 19, 2010 7:49
- Keskustelualue: Remontointi yleisesti
- Aihe: Wc pieneen tilaan?
- Vastaukset: 8
- Luettu: 9998
Re: Wc pieneen tilaan?
Mun mielipide on että suihkussa saa olla puolitoista metriä kanttiinsa tilaa, ahistaa ku kyynärpäät kolisee koko ajan seiniin. Tosin riippuu tietenki henkilön käsivarsien pituudesta, ite oon 188 pitkä ja apinan kädet. 