Haku löysi 27 tulosta

Kirjoittaja Mja
Pe Syys 26, 2014 21:33
Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
Aihe: Uusi sähköasennus vs. vanhan korjaus
Vastaukset: 42
Luettu: 26672

Re: Uusi sähköasennus vs. vanhan korjaus

Kyllä se se on.
Kirjoittaja Mja
Ti Syys 23, 2014 12:23
Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
Aihe: Vesikiertoisen kesäasetus
Vastaukset: 16
Luettu: 13453

Re: Vesikiertoisen kesäasetus

Nimenomaan kannattaa käyttää pelkkää päivävastusta :-D Varaajan vedessä saa olla ihan rauhassa vaikka mitä pöpöjä, käyttövesi otetaan kierukasta eikä ole yhteydessä varaajan veteen. Termostaatin asettaa niin että kierukka on vähintään n. 60 asteinen että lämmin vesi riittää :-D Tarkennetaan sen verr ...
Kirjoittaja Mja
La Syys 13, 2014 16:53
Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
Aihe: Sakokaivojen ohitus - Kannattaa vai ei?
Vastaukset: 5
Luettu: 6871

Re: Sakokaivojen ohitus - Kannattaa vai ei?

Noniin, tämähän on siis ihan normaali tilanne vanhoissa taloissa ainakin täälläpäin. Kunnallisen jätevedenpuhdistamon valmistuttua kiinteistöjä suositeltiin tekemään/teettämään ohitus, mutta koskapa kaivot ovat kiinteistön omistajan vastuulla, eivät kaikki pihit halunneet sijoittaa rahaa "turhaan" oh ...
Kirjoittaja Mja
Ma Joulu 27, 2010 10:26
Keskustelualue: Projektit
Aihe: Projekti modifioitu rengintupa
Vastaukset: 63
Luettu: 50171

Re: Projekti modifioitu rengintupa

Ei kai eristyksen syy (lisä- tai muunkaan) ole se, etteikö lämpöä riittäis, vaan se millä energiamäärällä se riittävä lämpö saadaan aikaiseksi...
Kirjoittaja Mja
La Loka 02, 2010 16:20
Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
Aihe: Hiekat pois kellarista imemällä?
Vastaukset: 12
Luettu: 10735

Re: Hiekat pois kellarista imemällä?

Äläppä ala BJ-mies huuteleen, tai ajan sut HJ:llä kumoon. :lol:
Kirjoittaja Mja
Pe Loka 01, 2010 6:31
Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
Aihe: Hiekat pois kellarista imemällä?
Vastaukset: 12
Luettu: 10735

Re: Hiekat pois kellarista imemällä?

masalon kirjoitti:Työmiehetkin olivat mukavia, ja kovin harvoin tulee nähtyä että otsa hiessä painavat duunia, vaikka laskutus on tuntitaksalla! :-)
Nää imuhommat on välillä semmosia, eilenki hiki tippu nokasta vaikka oon kaupungin hommissa ja tuntipalkalla. :shock:

T: p***akuski
Kirjoittaja Mja
Pe Loka 01, 2010 6:30
Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
Aihe: ulkosaunan viemäri
Vastaukset: 6
Luettu: 6899

Re: ulkosaunan viemäri

Normaali lattiakaivo vaan, sitte ite viemäri niin syvälle maahan ku mahollista kaatojen puolesta. Viettoviemärihän on kuiva pääosan ajasta, ei se jäädy helpolla, ku saunan pesuvedetkihän on aikas lämpimiä. Lattiakaivo jäätyy, mutta jään määrä on niin vähänen (hajulukossa vettä muutama desi) että sula ...
Kirjoittaja Mja
Pe Loka 01, 2010 6:22
Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
Aihe: Viemärin korjaaminen
Vastaukset: 6
Luettu: 7488

Re: Viemärin korjaaminen

Sujuttaminen on aivan normaali keino, ei se pee tiedä meneekö se betonin sisällä olevassa vai suoraan maahan laitetussa muoviputkessa, sen se vain tietää että muoviputki on liukkaampi. Mutka pitää kaivaa auki, sitten jäljelle jää kaksi vaihtoehtoa, sujuttaa kaivannosta (ja/tai) sakokaivosta tai kaiva ...
Kirjoittaja Mja
La Elo 21, 2010 0:11
Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
Aihe: oilon junior pro piiputtaa
Vastaukset: 6
Luettu: 9250

Re: oilon junior pro piiputtaa

Joo, kaikki öljyllä (ja dieselöljyllä) toimivat vehkeet on herkkiä noille ulospäin näkymättömille ilmavuodoille. Ilma mokoma menee sisään raosta josta öljy ei vielä tuu ulos.
Kirjoittaja Mja
Ke Elo 11, 2010 11:33
Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
Aihe: Leca harkon vahvuus poteron seiniin?
Vastaukset: 3
Luettu: 2376

Re: Leca harkon vahvuus poteron seiniin?

Miksi nuo pitää yhdistää poterossa? Viemärille pro-kaivo ja vesijohdoille asianmukaiset haarat.
Kirjoittaja Mja
Pe Elo 06, 2010 8:30
Keskustelualue: RMT:n hankinta - kysy kokeneemmilta
Aihe: Löytyi unelmien talo, mutta se kellari..Mitä nyt?
Vastaukset: 14
Luettu: 9992

Re: Löytyi unelmien talo, mutta se kellari..Mitä nyt?

Onko siellä kellarissa vieläkin se lämmityskattila? Onko lämmöt ollu kesällä pois, ku talo tyhjillään? Onko saunassa puukiuas? Jos ei merkkejä homeesta ja ylimääräisestä kosteudesta löytyny, ja ilma vaan semmonen epämääräsen ummehtunu, niin voi olla vaan sitä että kellarin poistoilmakoneet on ollu kä ...
Kirjoittaja Mja
Pe Heinä 30, 2010 14:31
Keskustelualue: Projektit
Aihe: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Vastaukset: 35272
Luettu: 10134367

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Lämmityksen kannalta mietiskelin joskus ratkaisua, jossa portaiden välitasanteella olisi sisäyksikkö ja siitä sitten jollain kanapuhaltimella nappaisi lämmintä ilmaa seinän läpi makuuhuoneeseemme. Lämmin ilma nousisi portaista hyvin yläkertaan, mutta valitettavasti yläkerran jäähdyttäminen ei näin o ...
Kirjoittaja Mja
Ma Heinä 26, 2010 7:16
Keskustelualue: Eristäminen
Aihe: Palovilla/yläpohjan eristeet - piipun ympärys
Vastaukset: 4
Luettu: 4394

Re: Palovilla/yläpohjan eristeet - piipun ympärys

Eikös tuo tuplakuorimuuraus ole sitä palovillaa vastaava rakenne? Mutta ite sullosin sitä palovillaa tosiaan raot täyteen vaan.
Kirjoittaja Mja
Pe Heinä 23, 2010 7:33
Keskustelualue: Projektit
Aihe: 50-lukulainen pihasauna
Vastaukset: 14
Luettu: 11186

Re: 50-lukulainen pihasauna

Oliskos tästä mielenkiintoisesta saunaprojektista kuvatuksia? Minkäslaisella ilmalla tuota savunhajua tuntui? Meillä sopivalla matalapaineella kellarisaunan savut nousee toistakymmentä metriä hormia katolle, tulee kattoa pitkin alas ja pyrkivät kellarin ulko-ovesta takasin sisään puita hakemaan menne ...
Kirjoittaja Mja
Ma Heinä 19, 2010 7:49
Keskustelualue: Remontointi yleisesti
Aihe: Wc pieneen tilaan?
Vastaukset: 8
Luettu: 9998

Re: Wc pieneen tilaan?

Mun mielipide on että suihkussa saa olla puolitoista metriä kanttiinsa tilaa, ahistaa ku kyynärpäät kolisee koko ajan seiniin. Tosin riippuu tietenki henkilön käsivarsien pituudesta, ite oon 188 pitkä ja apinan kädet. :-D