Haku löysi 14 tulosta

Kirjoittaja PoS79
To Tammi 07, 2016 16:38
Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
Aihe: Hana tippumaa
Vastaukset: 9
Luettu: 7486

Re: Hana tippumaa

Lisäisin näihin Matin hyviin kommentteihin vielä, että laittaa hanan tippumaan ämpäriin tai vatiin ja siitä kaatelee isompina satseina viemäriin. Meillä männä vuonna kertaalleen viemäri jäätyi, kun sinne pikkuhiljaa vesi lorisi :)
Kirjoittaja PoS79
La Tammi 17, 2015 12:56
Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
Aihe: Nykyaikaiset sähköpatterit
Vastaukset: 33
Luettu: 34600

Re: Nykyaikaiset sähköpatterit

Onkos kukaan löytänyt Epok H:lle hyviä vaihtoehtoja, jos haluaa tuollaisen "vanhan tyylisen" sähköpatterin?
Kirjoittaja PoS79
Ti Heinä 15, 2014 11:21
Keskustelualue: Rajoitukset ja määräykset rintamamiestaloa remontoidessa
Aihe: Padotuskorkeuden tulkinta - apua tarvitaan
Vastaukset: 7
Luettu: 17573

Re: Padotuskorkeuden tulkinta - apua tarvitaan

Eikös tuossa padotuskorkeuden laskemisessa ratkaisevaa ole alin viemärikaluste? Eli siis alin taso, jolla on wc, lattiakaivo tai muu, josta pasha voi tulvia ulos. Onko Kuunolla kellarissa tälläisiä varusteita vai tuleeko ensimmäiset kalusteet vastaan maanpäällisissä kerroksissa?
Kirjoittaja PoS79
Ti Kesä 03, 2014 10:52
Keskustelualue: Piha ja puutarha
Aihe: Ohjeita/mallia kasvihuoneen rakentamiseen?
Vastaukset: 16
Luettu: 19912

Re: Ohjeita/mallia kasvihuoneen rakentamiseen?

Tälläinen huone meille tuli.

KuvaDSC_8597 by Kalervo79, on Flickr

KuvaDSC_8599 by Kalervo79, on Flickr
Kirjoittaja PoS79
Pe Helmi 14, 2014 14:17
Keskustelualue: Piha ja puutarha
Aihe: Grilli ja Pergola tms vinkkejä
Vastaukset: 7
Luettu: 10904

Re: Grilli ja Pergola tms vinkkejä

Meille tuli sovellettu versio tämän kirjan kannessa olevasta grillistä: http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9522540595 Tein siitä tupla leveän ja toisella puolella käytin hyödyksi puretun puuhellan levyt ja luukut. Eihän siitä kaunis tullut, mutta ensimmäiseksi muurailuharjoitukseksi ihan ok ...
Kirjoittaja PoS79
Pe Maalis 15, 2013 19:17
Keskustelualue: Remontointi yleisesti
Aihe: Puhallusvillaa heinän päälle?
Vastaukset: 34
Luettu: 21296

Re: Puhallusvillaa heinän päälle?

Toljanteri kirjoitti:Olen oppinu kantapään kautta. Kaikki vanha pois, kun korjataan.
Itse olen alkanut kallistumaan siihen suuntaan, että ei kannata liikaa pöyhiä vanhoja pois tieltä. Löytyy vain lisää korjattavaa... :)
Kirjoittaja PoS79
To Marras 29, 2012 11:20
Keskustelualue: Remontointi yleisesti
Aihe: Rintamamiestalon huoltolista?
Vastaukset: 3
Luettu: 2831

Re: Rintamamiestalon huoltolista?

Kirjoittaja PoS79
Ti Huhti 03, 2012 8:58
Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
Aihe: Viemäriutki purujen seassa ok?
Vastaukset: 14
Luettu: 7197

Re: Viemäriutki purujen seassa ok?

Ahti71 kirjoitti:Viemäriputket kylmällävintillä lähes paljaltaan? Ainoa huono puoli mikä tulisi mieleen ,olisi niiden jäätyminen pakkasella?
Paljaana purujen seassa :)
Kirjoittaja PoS79
Pe Helmi 10, 2012 9:49
Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
Aihe: Kysymys ilmanvaihdosta pönttöuunin omaaville
Vastaukset: 21
Luettu: 11730

Re: Kysymys ilmanvaihdosta pönttöuunin omaaville

Meillä pidetään kesäisin alempi pelti kiinni, ylempi pelti auki ja tupakkaventtiili (se spiraalin muotoinen pöntön yläosassa) auki. Suhteellisen hyvin siitä ilma vaihtuu.
Kirjoittaja PoS79
Ke Marras 09, 2011 16:11
Keskustelualue: Piha ja puutarha
Aihe: Kompostori - haitat ja hyödyt
Vastaukset: 26
Luettu: 26652

Re: Kompostori - haitat ja hyödyt

Ei meidän Biolan ainakaan tuoksu, kun luukku on kiinni. Auki ollessaan tietenkin hajuhaittoja on joskus enemmän ja joskus vähemmän. Riippuen minkä laatuista tavaraa siinä päällimmäisenä sattuu olemaan... Omakotitalolähiössä asustellaan ja ei naapureiltakaan ole valituksia tullut. Oma rouva tosin varm ...
Kirjoittaja PoS79
Ti Loka 11, 2011 9:24
Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
Aihe: Polttopuuta PK-Seudulle?
Vastaukset: 17
Luettu: 8907

Re: Polttopuuta PK-Seudulle?

Halkoliiteristä ainakin löytyy yhdestä paikasta kattava otanta toimittajista (http://www.halkoliiteri.fi/).
Kirjoittaja PoS79
Ma Loka 10, 2011 13:57
Keskustelualue: RMT:n hankinta - kysy kokeneemmilta
Aihe: Kun talvi saa
Vastaukset: 13
Luettu: 11343

Re: Kun talvi saa

Tälläisen muistilistan aikoinaan löysin: http://www.rakennusperinto.fi/Hoito/Kor ... istilista/

Josta tulikin mieleen, että pitäisi noita ikkunoita ruveta tiivistämään... :)
Kirjoittaja PoS79
Pe Elo 26, 2011 13:19
Keskustelualue: Remontointi yleisesti
Aihe: lattialaudan asennuksesta
Vastaukset: 10
Luettu: 8736

Re: lattialaudan asennuksesta

http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic ... &sk=t&sd=a

Tuolta löytyy kanssa aika kattavasti keskustelua lattialautojen ja -lankkujen kiinnittämisestä.
Kirjoittaja PoS79
Pe Elo 19, 2011 9:03
Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
Aihe: Ryömintätilan siivous ja jotakin soraa...
Vastaukset: 9
Luettu: 5758

Re: Ryömintätilan siivous ja jotakin soraa...

Voihan senkin sitten sepelillä täyttää. Leca-sorakin käynee, suhtaudun kyllä lievällä varauksella siitä tässä tapauksessa saatavaan hyötyyn. Onkos sillä noin ylipäätänsä hirveästi väliä mitä kiviainesta sinne talon alle kantaa? Itsellä olisi pihassa läjä 0-16mm mursketta (alunperin muuhun tarkoituks ...