Haku löysi 14 tulosta
- To Tammi 07, 2016 16:38
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: Hana tippumaa
- Vastaukset: 9
- Luettu: 7486
Re: Hana tippumaa
Lisäisin näihin Matin hyviin kommentteihin vielä, että laittaa hanan tippumaan ämpäriin tai vatiin ja siitä kaatelee isompina satseina viemäriin. Meillä männä vuonna kertaalleen viemäri jäätyi, kun sinne pikkuhiljaa vesi lorisi :)
- La Tammi 17, 2015 12:56
- Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
- Aihe: Nykyaikaiset sähköpatterit
- Vastaukset: 33
- Luettu: 34600
Re: Nykyaikaiset sähköpatterit
Onkos kukaan löytänyt Epok H:lle hyviä vaihtoehtoja, jos haluaa tuollaisen "vanhan tyylisen" sähköpatterin?
- Ti Heinä 15, 2014 11:21
- Keskustelualue: Rajoitukset ja määräykset rintamamiestaloa remontoidessa
- Aihe: Padotuskorkeuden tulkinta - apua tarvitaan
- Vastaukset: 7
- Luettu: 17573
Re: Padotuskorkeuden tulkinta - apua tarvitaan
Eikös tuossa padotuskorkeuden laskemisessa ratkaisevaa ole alin viemärikaluste? Eli siis alin taso, jolla on wc, lattiakaivo tai muu, josta pasha voi tulvia ulos. Onko Kuunolla kellarissa tälläisiä varusteita vai tuleeko ensimmäiset kalusteet vastaan maanpäällisissä kerroksissa?
- Ti Kesä 03, 2014 10:52
- Keskustelualue: Piha ja puutarha
- Aihe: Ohjeita/mallia kasvihuoneen rakentamiseen?
- Vastaukset: 16
- Luettu: 19912
- Pe Helmi 14, 2014 14:17
- Keskustelualue: Piha ja puutarha
- Aihe: Grilli ja Pergola tms vinkkejä
- Vastaukset: 7
- Luettu: 10904
Re: Grilli ja Pergola tms vinkkejä
Meille tuli sovellettu versio tämän kirjan kannessa olevasta grillistä: http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9522540595 Tein siitä tupla leveän ja toisella puolella käytin hyödyksi puretun puuhellan levyt ja luukut. Eihän siitä kaunis tullut, mutta ensimmäiseksi muurailuharjoitukseksi ihan ok ...
- Pe Maalis 15, 2013 19:17
- Keskustelualue: Remontointi yleisesti
- Aihe: Puhallusvillaa heinän päälle?
- Vastaukset: 34
- Luettu: 21296
Re: Puhallusvillaa heinän päälle?
Itse olen alkanut kallistumaan siihen suuntaan, että ei kannata liikaa pöyhiä vanhoja pois tieltä. Löytyy vain lisää korjattavaa... :)Toljanteri kirjoitti:Olen oppinu kantapään kautta. Kaikki vanha pois, kun korjataan.
- To Marras 29, 2012 11:20
- Keskustelualue: Remontointi yleisesti
- Aihe: Rintamamiestalon huoltolista?
- Vastaukset: 3
- Luettu: 2831
Re: Rintamamiestalon huoltolista?
Täältä löytyy muutama pointti:
http://www.rakennusperinto.fi/Hoito/Kor ... istilista/
http://www.rakennusperinto.fi/Hoito/Kor ... istilista/
- Ti Huhti 03, 2012 8:58
- Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
- Aihe: Viemäriutki purujen seassa ok?
- Vastaukset: 14
- Luettu: 7197
Re: Viemäriutki purujen seassa ok?
Paljaana purujen seassa :)Ahti71 kirjoitti:Viemäriputket kylmällävintillä lähes paljaltaan? Ainoa huono puoli mikä tulisi mieleen ,olisi niiden jäätyminen pakkasella?
- Pe Helmi 10, 2012 9:49
- Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
- Aihe: Kysymys ilmanvaihdosta pönttöuunin omaaville
- Vastaukset: 21
- Luettu: 11730
Re: Kysymys ilmanvaihdosta pönttöuunin omaaville
Meillä pidetään kesäisin alempi pelti kiinni, ylempi pelti auki ja tupakkaventtiili (se spiraalin muotoinen pöntön yläosassa) auki. Suhteellisen hyvin siitä ilma vaihtuu.
- Ke Marras 09, 2011 16:11
- Keskustelualue: Piha ja puutarha
- Aihe: Kompostori - haitat ja hyödyt
- Vastaukset: 26
- Luettu: 26652
Re: Kompostori - haitat ja hyödyt
Ei meidän Biolan ainakaan tuoksu, kun luukku on kiinni. Auki ollessaan tietenkin hajuhaittoja on joskus enemmän ja joskus vähemmän. Riippuen minkä laatuista tavaraa siinä päällimmäisenä sattuu olemaan... Omakotitalolähiössä asustellaan ja ei naapureiltakaan ole valituksia tullut. Oma rouva tosin varm ...
- Ti Loka 11, 2011 9:24
- Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
- Aihe: Polttopuuta PK-Seudulle?
- Vastaukset: 17
- Luettu: 8907
Re: Polttopuuta PK-Seudulle?
Halkoliiteristä ainakin löytyy yhdestä paikasta kattava otanta toimittajista (http://www.halkoliiteri.fi/).
- Ma Loka 10, 2011 13:57
- Keskustelualue: RMT:n hankinta - kysy kokeneemmilta
- Aihe: Kun talvi saa
- Vastaukset: 13
- Luettu: 11343
Re: Kun talvi saa
Tälläisen muistilistan aikoinaan löysin: http://www.rakennusperinto.fi/Hoito/Kor ... istilista/
Josta tulikin mieleen, että pitäisi noita ikkunoita ruveta tiivistämään... :)
Josta tulikin mieleen, että pitäisi noita ikkunoita ruveta tiivistämään... :)
- Pe Elo 26, 2011 13:19
- Keskustelualue: Remontointi yleisesti
- Aihe: lattialaudan asennuksesta
- Vastaukset: 10
- Luettu: 8736
Re: lattialaudan asennuksesta
http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic ... &sk=t&sd=a
Tuolta löytyy kanssa aika kattavasti keskustelua lattialautojen ja -lankkujen kiinnittämisestä.
Tuolta löytyy kanssa aika kattavasti keskustelua lattialautojen ja -lankkujen kiinnittämisestä.
- Pe Elo 19, 2011 9:03
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: Ryömintätilan siivous ja jotakin soraa...
- Vastaukset: 9
- Luettu: 5758
Re: Ryömintätilan siivous ja jotakin soraa...
Voihan senkin sitten sepelillä täyttää. Leca-sorakin käynee, suhtaudun kyllä lievällä varauksella siitä tässä tapauksessa saatavaan hyötyyn. Onkos sillä noin ylipäätänsä hirveästi väliä mitä kiviainesta sinne talon alle kantaa? Itsellä olisi pihassa läjä 0-16mm mursketta (alunperin muuhun tarkoituks ...

